• Ela86

Barnastma! Har ni hört talas om att barnet kan bli "hysterisk" av airomir?

Fick höra idag av min svärmors arbkamrat att hennes barn blivit hysterisk av medicinen airomir.
    Min son använder pulmicort o airomir. Det sista har han varit helt rabiat, riktigt jobbig.... Och jag har tänkt hemska tankar!!! Han har varit hemsk hela enkelt! Kört slut på vårt tålamod mm..
    Nu undrar jag om någon mer känner igen detta?
    Erfarenheter???

• Svar på tråden Barnastma! Har ni hört talas om att barnet kan bli "hysterisk" av airomir?
  • Trollet Ludenben

Min son har förkylningsastma och han blir lite speedad av airomir men inte hysterisk.
    Min stora son blev helt galen av ventoline.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Piastowska

airomir kan göra dem speedade. Ventoline uppfattade jag inte att det gav den symptomen

• StoltFarTillTvå

Inga problem alls med varken Airomir eller Pulmicort. Har en son på snart 1,5 år med Barnastma han får båda varje kväll innan läggning, när vi tycker att han har svårt att andas el. om vi hör att han rosslar.

• Annis 77

Mina barn blir också lite speedade av airomir. Men medicinen är väldigt bra för övrigt! Mina barn har förkylningsastma och falsk krupp.

• Ariella

Vår dotter blev speedad av Airomir en gång, for runt som en galning i sovrummet i ett par timmar innan hon somnade om. Det hände dock bara en gång.

• AAEV

dottern får pulmicort och airomir 4ggr per dag och jag har aldrig märkt något :)

• helenvaupptaget

Vad läskigt att läsa här hehe, Min son har pulmicort och airomir.. Har tyckt att han har blivit lite mer hyperaktiv de senaste men aldrig trodde jag det kunde ha med aitomiren att göra..

• AAEV

haha och idag har jag verkligen granskat henne efter att hon fått medicinen - och visst blir hon speedad!

• BängtRagnhild

L har förkylningastma och får airomir. Jag har aldrig märkt av att han blivit speedad även om läkaren sa att det var en biverkning. Dte kan ju iofs ha med och göra just att han är sjuk när han får det (alltså förkylningssjuk med feber och sådant).

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Majsan70

Olika människor olika biverkningar bara!

Vissa får hjärtklappning av Bricanyl, andra av ventoline osv osv.  Min son klarade sig bra på bricanyl, det gjorde inte stora dottern och hon klarade inte heller av ventoline, men buventol funkar. Lilla tjejen mådde utmärkt på airomir, men är nu stor nog att ta pulmicort.

• Molina

Min dotter har astma och får ganska ofta airomir och jösses speedad är nog bara förnamnet, hon blir hyperaktiv som en duracellkanin om ni kom ihåg den reklamen, har fått bytt nu till ventoline få se om den kan ge mildare biverkning.

Svar på tråden Barnastma! Har ni hört talas om att barnet kan bli "hysterisk" av airomir?