• halpen

Ang medecin vid Äggdonation

Hej.

En fråga till er som gjort Äggdonation med färska ägg, där ni synkroniserats med äggdonatorn. vad tog ni för medecin under tiden, vad jag har förstått så är det
    p-piller, progynon & progesteron

Vad hade ni för dosering på de olika medecinerna, och hur länge tog ni det . . . . .

Tack på förhand

• Svar på tråden Ang medecin vid Äggdonation
  • isisisis

Nedregleringsspruta Zoladez eller Procren
    Trombyl/Fragmin (blodförtunnande).150 mg eler 5000IE. start äggplock.
    Progesteron 3ggr 400 mg vagitorer start 4 dagar innan ET
    Progynon 14 dagar ca innan ET. eller Estrofem (bättre).3 tabletter om dagen.2 mg.
    Prednisolon 15 mg start 14 dagar innan ET.

Vitaminer som extra E.vitamin
    Zink till både mig och mannen en månad innan.

Folsyra
    Multivitamin
    Omega

Det är mina mediciner.

• halpen

Tack isisisis för ditt svar. läste lite på din sida Grattis till de två små liven du går och väntar på.

Jag är singel och ska göra en ÄD nu i vår, jag får ju inte göra det i Sverige, utan måste åka utomlands. därför undrade jag lite om medecinerna ifall jag  behöver ta ut i Sverige

Lycka till med din graviditet

// Halpen

• isisisis
    halpen skrev 2010-01-24 14:32:59 följande:
    Tack isisisis för ditt svar. läste lite på din sida Grattis till de två små liven du går och väntar på. Jag är singel och ska göra en ÄD nu i vår, jag får ju inte göra det i Sverige, utan måste åka utomlands. därför undrade jag lite om medecinerna ifall jag  behöver ta ut i Sverige Lycka till med din graviditet // Halpen
    Tack så mycket
    Jag har varit i Estland,Tjeckien och Polen innan och gjort ÄD.
    Beroende på var du åker (om det är förbesök eller ej)så är det ju lite olika med medicinerna.
    Man brukar få be sin läkare här hemma om medicin.
    Men ska man göra förbesök kan man ju hämta medicin på plats innan.
    Estrofem tex kan man inte få här,här kör de med progynon.Estrofem är bättre då de bygger slemhinnan bättre,och de har mindre cancerrisk än progynon.
    Men våra vagitorer är bättre (progesteron) än deras tabletter (utrogestan och likn).

Det finns trådar för ÄD utomlands du kan kika i

Lycka till
Svar på tråden Ang medecin vid Äggdonation