• Anonym (.....)

Borta från förskolan länge

Min man vill säga upp sig från sitt jobb och dessförinnan ta ut fl.
    Det betyder att våra barn skulle vara borta från förskolan i 5 månader.
    Den stora är 3 år och yngsta 1½.
    Jag känner att det vore bra om han sa upp sig jobbet är hemsk och han ska börjar studera i stället.
    Men jag funderar på om det inte är dumt att ha barnen borta från verksamheten och sina vänner så länge.
    Jag kanske bara är löjlig

• Svar på tråden Borta från förskolan länge
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Om barnens far vill vara med dem i 5 månader tycker jag du ska ge honom och barnen den chansen. Barnen är ganska små, åtminstånne det ena, så förskolan kommer de att hinna med ändå. Kontrollera bara hur ni gör med platsen. Ni behöver antagligen betala för att inte mista den. Räkna med ny inskolning när det är dax att börja igen!
     Lycka till Mvh Inger

• Matillin
    Förskolepedagogen skrev 2010-02-03 17:22:31 följande:
    Hej!Om barnens far vill vara med dem i 5 månader tycker jag du ska ge honom och barnen den chansen. Barnen är ganska små, åtminstånne det ena, så förskolan kommer de att hinna med ändå. Kontrollera bara hur ni gör med platsen. Ni behöver antagligen betala för att inte mista den. Räkna med ny inskolning när det är dax att börja igen! Lycka till Mvh Inger
    Jo jag tycker det är jättebra att han vill vara hemma med dom, han har varit fl väldigt mycket också.
    Var mest orolig för platsen, men man kanske kan fortsätta betala under tiden.
    Vi kom också på att den stora tjejen kan vara på förskolan 15 h veckan om han tar föräldrledighet med den yngsta.
    Så det kommer nog lösa sig utmärkt.
Svar på tråden Borta från förskolan länge