• Användarnamn är för mesar

Vill du att pedofiler ska dödas?

Det har varit en del diskussioner här på FL om pedofilers rätt att existera. Många tycker att personer som begått övergrepp på barn skall torteras till döds. Somliga tycker att även pedofiler som aldrig förgripit sig på barn och aldrig använt sig av barnporr ska dödas. Somliga försvarar pedofilers rätt att leva. Vad tycker du?

"Aktiva pedofiler" = de som förgriper sig på barn eller bidrar till att barn utnyttjas sexuellt eftersom de konsumerar barnporr
    "Inaktiva pedofiler" = de som tänder på barn, men aldrig gör något åt saken, utan på sin höjd fantiserar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:45
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m50257025.html

Där ser ni min tråd som fick mig att skapa denna omröstning för att se hur vanligt det verkligen är att folk tycker att pedofiler ska dödas.

Min egen åsikt är att aktiva pedofiler självklart ska frihetsberövas (och få behandling) för de vidriga brott de begått, men mord är ALLTID fel! Varken pedofiler eller mördare ska straffas med döden. Och framförallt inte pedofiler som är inaktiva!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du att pedofiler ska dödas?
  • Vasen

Nej. jag är emot dödstraff generellt och då även för pedofiler.

Aktiva pedofiler ska naturligtvis frihetsberövas som alla anda som begår brottsliga handlingar. Allra helst ska de bahandlas också, om det nu finns någon verksam behandling.

Sen tycker jag inte att det är så konstigt att många anser att pedofiler bör torteras till döds, det är ju många som anser att någon som kör ihjäl den egna hunden av misstag bör torteras till döds också, i stundens hetta liksom. Men det är ju tack och lov väldigt få som faktiskt tar med sig spikklubban och hovtängerna och börjar tortera folk.

• lyckligmamma

Jag önskar inte död på nån människa. Men jag hoppas att den människa som öhar tankar om barn, vågar söka hjälp, innan det händer något. Alla människor ska ha rätt till hjälp. Man måste ändra på sitt  sätt att se på andra människor. Men de som brgår brott mot barn, är inte människor i mina ögon. de är inte värda lika mkt som andra människor. Sen finns det så många andra sjuka människor. Men jag orkar inte hata. Jag tänker inte bli som dem. Man ska inte låta sjuka människor vinna. Men had nån tagit på ett banr i min närhet, så hade jag gjort allt i min makt för att få människan att sluta. Jag tycker det är starkt att det finns människor som kan jobba med dessa människor, det finns goda skäll till att de är hatade.

• lyckligmamma
    Vasen skrev 2010-02-15 14:23:47 följande:
    Nej. jag är emot dödstraff generellt och då även för pedofiler. Aktiva pedofiler ska naturligtvis frihetsberövas som alla anda som begår brottsliga handlingar. Allra helst ska de bahandlas också, om det nu finns någon verksam behandling. Sen tycker jag inte att det är så konstigt att många anser att pedofiler bör torteras till döds, det är ju många som anser att någon som kör ihjäl den egna hunden av misstag bör torteras till döds också, i stundens hetta liksom. Men det är ju tack och lov väldigt få som faktiskt tar med sig spikklubban och hovtängerna och börjar tortera folk.
    Det är lätt o säga saker, men friska människor har som tur är, som du säger, en spärr. Man vet vad som är rätt o fel
  • Free Spirit
    bettyboopado skrev 2010-01-24 20:34:43 följande:
    Visst kommer de att försöka, men ingen har ju lyckats "bota" homosexuallitet, bisexuallitet eller heterosexuellitet än, så varför skulle man hitta ett botemedel mot pedofili?
    Vel DET stemmer aldelse inte..flere har forandret sin såkalte legning..

Her er ET ex:

www.varldenidag.se/index.php&task=view&id=2610&Itemid=98
  • Free Spirit
    banansmoothie skrev 2010-01-25 02:53:10 följande:
    Jag fattar inte varför det är så konstigt att jämnföra två olika avikande sexualiteter med varandra?  Vi är skapta för att göra barn, kvinnor och män gör barn, alltså är heterosexualitet normen. Homosexualitet och pedifili är väl inte så olika, men det är en stor skillnad. Pedofiler tänder på osexuella varelser. Varelser som inte är med på det. Så fort en pedofil agerar på sin sexualtitet så är han/hon en förbrytare. Så är inte fallet med homosexuella. 
    Utrolig at det finst mennekser som kan se klart..
  • M C
    jasmin21 skrev 2010-02-14 06:00:56 följande:
    de personer som rör ett barn på ett sexuelt viss förtjänar att dö en långsam plågsam död de är min åsikt
    Varför då?
    Är det inte mycket mycket värre att döda någon än att begår övergrepp på dem? Tänk om de är oskyldiga?

Vem ska göra själva dödandet? Är du kapabel till det själv?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Free Spirit skrev 2010-03-18 16:30:30 följande:
    Vel DET stemmer aldelse inte..flere har forandret sin såkalte legning..Her er ET ex: www.varldenidag.se/index.php?option=com_conte...
    Hahhaha, du är för rolig.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Free Spirit
    M C skrev 2010-03-18 16:55:13 följande:
    Hahhaha, du är för rolig.
    Mmm.. Og heldig for han!!
  • LindizJ

bara undrar...hur ska man kunna kontrollera vem som är pedofil om han/hon inte är aktiv?

Svar på tråden Vill du att pedofiler ska dödas?