• valkyrie

provera! är detta normalt!?!?

hej

det är så att jag har ätigt min första kur provera 10 dagar.

tog den ststa i fredags. och fick även mens då.

men det är så i går började jag blöda ordentligt. och har gjort det sen dess. det är jätte jobbigt och jag börjar bli orolig. jag änvänder den störsa sorten tampong och jag måste byta den äfter ca 45 minuter för att jag har blödigt igenom den. vet inte vad jag ska göra.

är detta normalt när man äter provera?

tacksam för svar.

• Svar på tråden provera! är detta normalt!?!?
  • SFHelen

tycker att du ska ringa tillgyn eller till personen som skrevut de till dig för råd o ev en koll.

• valkyrie
    SFHelen skrev 2010-01-25 14:17:53 följande:
    tycker att du ska ringa tillgyn eller till personen som skrevut de till dig för råd o ev en koll.
    jag ringde gyn i dag men dom sa bara att "det kommer aldrig så mycker som man tror" men jag blir fan rädd när jag får hella handen full av blod när man tar ut tampongen.
    fick dox en telefon tid på onsdag.
  • SFHelen

men de är ju inte bra att blöda så mycke.
    Byta ampong var 45 min ska man inte göra allt för länge.
    Om de inte minskat tycker jag att du ska ringa till gynakuten ikväll eller imorgon.

Känner du dig mer trött eller börjar bli yr, ring o säg att du måste få en koll på engång.

• valkyrie

okej  ja jag funderar på det. finns inte så mycket annat man kan göra antar jag. tack för tipset eller vad jag ska säga

• dragonesse

Hej!

Jag råkade ut för en liknande grej, men inte lika illa som dig. Jag tog Provera i tio dagar och slutade i torsdags, fick mens samma dag. Fick dock bara sparsamma blödningar, mest blod på papperet när jag var på toa. Det var dock blödningar och inte bara blodiga flytningar. Sedan i måndags tog det verkligen fart! Blödde jättemycket både måndag och tisdag, det är först idag som det har avtagit. Nu har jag mer "normal" mens.

Det är första gången jag äter Provera så jag vet inte hur det brukar vara. Vanligtvis brukar jag ha ganska riklig mens, men det brukar bara hålla i sig en dag, och det brukar sätta igång nästan med en gång, inte gå och "fjutta" i några dagar innan... Knepigt.

Har du fått någon undersökning än?

♥(¯`°?.¸ ♥ popcorn79.blogspot.com ♥¸.?°´¯)♥
  • valkyrie

jag pratade med min gyn läkare i dag och han sa att det va normalt så jag skulle ökatill 14 tableter i taget stället för 10. och sen fick jag några tabletser som minska blödningen.

mitt har med lungnat sig i dag.
    tur att man inte är ensam om det.

Svar på tråden provera! är detta normalt!?!?