• PCO20

Hjälp! Vad händer? Ännu en tråd, jag vet...

Förlåt att jag nu tjatar. MEN SNÄLLA, TA DIG TIDEN OCH LÄS MIN FRÅGA OCH HJÄLP MIG OM DU KAN.

Har en tråd redan där jag skriver om ömma bröst i samband med att man äter provera. Vilket är mitt "problem".

Är inne på femte dagen sedan jag tog sista provera tabletten och har inte fått mens än.

Dom andra gångerna jag tagit provera så har jag fått mens inom 2-4 dagar efter sista tabletten.

Nu när jag sitter och räknar så ser jag att jag måste ha glömt att ta en tablett en dag, så jag avslutade kuren "en dag senare än planerat", om ni förstår mig? Skulle ha tagit sista tabletten i tisdags, men på något vänster slutade jag i onsdags.

Kan detta göra så att mensen är "försenad"?

Har en annan gång då jag ätit provera missat en dag och ändå fått blödningen "i tid".

Brösten ömmar värre än någonsin och JA, JAG HAR TAGIT ETT TEST. Tog en billig sticka i morse som visade negativt. Kommer givetvis att köpa ett CB om mensen fortsätter att utebli. Kommer även att ringa gyn i morgon då jag ändå måste avboka min vul-tid som är nästa tisdag, eftersom jag ändå kommer att vara "för tidigt" i cykeln då, även om jag skulle få mens i morgon.

GAHHH! Varför händer detta? Det är ju enda gången som man känner sig lugn i livet, när man äter provera, för då har man ett BIM datum att vänta ut. Och så skiter det sig.

• Svar på tråden Hjälp! Vad händer? Ännu en tråd, jag vet...
  • tickelina

KL

Uppdatering

Har nu varit hos min läkare & hon undersökte mig. Anledningen till att jag inte fått någon mens efter provera är att jag har haft en egen ägglossning. Och det är ju bra....

Tror  att jag har egen ägglossning, men mens får jag riktigt oregelbundet. Allt ifrån 1 till 3 månader kan det dröja mellan gångerna.

Så nu ska jag antagligen få min mens snart, har jag inte fått den om en vecka så skulle jag testa mig. Har ju redan testat, men det kan ju vara för tidigt.

När jag får mensen så kan jag börja äta Pergo som vanligt.

Men man kan ju hoppas att mensen inte kommer, eller hur ;) *önsketänkande*

Inte någon sådan då, som kan ha hänt dig?

• PCO20
    tickelina skrev 2010-01-26 15:14:36 följande:
    KL Uppdatering Har nu varit hos min läkare & hon undersökte mig. Anledningen till att jag inte fått någon mens efter provera är att jag har haft en egen ägglossning. Och det är ju bra.... Tror  att jag har egen ägglossning, men mens får jag riktigt oregelbundet. Allt ifrån 1 till 3 månader kan det dröja mellan gångerna. Så nu ska jag antagligen få min mens snart, har jag inte fått den om en vecka så skulle jag testa mig. Har ju redan testat, men det kan ju vara för tidigt. När jag får mensen så kan jag börja äta Pergo som vanligt. Men man kan ju hoppas att mensen inte kommer, eller hur ;) *önsketänkande* Inte någon sådan då, som kan ha hänt dig?
    Men guuud vad kul! Kunde hon se NÄR du haft ägglossning? Jag har inte fått min mens än! Och har så ont i tuttarna fortfarande.. helt galet! Gud så kul för dig, detta kan ju innebära bebis för dig nu Nu väntar vi ingen mens för dig!!

HOPPAS detta hänt mig också
  • tickelina

Hehe ja hoppas =)

Nej hon kunde inte se när direkt. Men vi har ju som sagt inte direkt haft varannandag sex 2 veckor tillbaka.... så hoppas vi prickad ein någon dag! Och om vi gjorde det så ska ju allt stämma till 100 % också.

Men men hoppas ingen mens, men om jag får det så får jag börja med pergo snartiaf =)

Hehe ja hoppas detta hänt dig med ;) hihi

• PCO20
    tickelina skrev 2010-01-26 22:33:24 följande:
    Hehe ja hoppas =) Nej hon kunde inte se när direkt. Men vi har ju som sagt inte direkt haft varannandag sex 2 veckor tillbaka.... så hoppas vi prickad ein någon dag! Och om vi gjorde det så ska ju allt stämma till 100 % också. Men men hoppas ingen mens, men om jag får det så får jag börja med pergo snartiaf =) Hehe ja hoppas detta hänt dig med ;) hihi
    Jaha ja Men gud vad spännande ändå! Hur kan man se att man haft äl då? Förstår inte riktigt.

Nu är det bra spännande alltså!
  • tickelina

Det ser hon eftersom att jag hade gulkroppshormon.. hmm något =) Hehe

Men det är alltid bra att jag får egen ÄL!

Jag återkommer oavsett!

• PCO20

Okej! Har du fortf ömma bröst?

tickelina skrev 2010-01-26 23:26:01 följande:
    Det ser hon eftersom att jag hade gulkroppshormon.. hmm något =) Hehe Men det är alltid bra att jag får egen ÄL! Jag återkommer oavsett!
  • PCO20
    tickelina skrev 2010-01-27 00:37:01 följande:
    Hehe ja lite.... känner på mig att mensen snart är här! Snyft!
    Nej då! Den kommer inte denna gången....

*håller tummarna*

Själv så ringde jag min läkare idag och berätta om mitt "problem". Men jag fick order om att börja äta pergo idag ändå! Och sedan göra ett VUL nästa onsdag. Hmm?
  • PCO20

Jag vet inte om det är så bra? Det är väl bättre att ta pergo med mensen? Vad händer om jag får mens under pergokuren? Osv osv.. och så undrar jag fortfarande orsaken till varför jag inte fått någon mens, har ju inte gjort vul på väldigt länge nu.. lite nojig kanske men

Hur går det för dig??

tickelina skrev 2010-01-27 23:46:02 följande:
    Ja men det är väl bra! Nu jävlar ska det ägglossas på dig ;)
  • tickelina

Kunde inte låta bli å testa i morse... haha en vecka för tidigt :P Fick såklart neg!

• PCO20
    tickelina skrev 2010-01-28 06:51:20 följande:
    Kunde inte låta bli å testa i morse... haha en vecka för tidigt :P Fick såklart neg!
    Det kanske är för tidigt? Man får bara vänta och se Men det är svårt!

Själv så fick jag mens i morse, tyyyypiskt!
  • PCO20

Aboslut Så sett är det kanon, men jag började ju med pergon igår :/ fortsatte som vanligt idag, men vet inte vad resultatet blir riktigt nu??!

tickelina skrev 2010-01-28 21:35:46 följande:
    =( ahh tyyypiskt :) Men nya friska tag?!!
  • jojofafa

jag avslutade min första provera kur för 10 dagar sen och fick mens två dagar efter. Det var en konstig brunaktig mens. Så jag väntar på äl på fredag. jag har fortfarande ömma och hårda bröst efter kin sista mens. jag fick gå köpa en bh med strörre storlek än jag brukar ha. Brukar få ömma bröst innan och under mensen men inte att det håller så länge. kan nästan inte sova på magen pågrund av det och jag har egentligen små bröt Akupa som nu blivit B.

Svar på tråden Hjälp! Vad händer? Ännu en tråd, jag vet...