• livet leker

efterlysning nån som har britax stol tyg jet 2010

Färg  Jet http://www.britax.se/bilbarnstol/kidfix/tyg

Jag har denna stol som vi använt i 2 månader. Tyget har nopprat sig redan, jag tror det är för att tyget är "grovt vävt" men Babyland tror det är för att kardborre har slitit på tyget (barnet har inte kardborre på kläderna) och säger att INGEN annan har reklamerat. Och därför ser det mörkt ut att reklammera.

Därfrör gör jag en efterlysning.. Nån här som har samma tyg som nopprat sig?

• Svar på tråden efterlysning nån som har britax stol tyg jet 2010
  • Lantani

Vi köpte en britax hi-way, svart färg. På den kröp själva stoppningen ut och vi fick klädseln utbytt. Kanske inte hjälper dig så mycket dock.

• livet leker
    Lantani skrev 2010-01-26 19:56:28 följande:
    Vi köpte en britax hi-way, svart färg. På den kröp själva stoppningen ut och vi fick klädseln utbytt. Kanske inte hjälper dig så mycket dock.
    Var klädseln som "grovt vävd" den ser väldigt skör ut. ? Denna klädsel är ny o började säljas i höstas.
  • Lantani
    livet leker skrev 2010-01-26 19:57:45 följande:
    Var klädseln som "grovt vävd" den ser väldigt skör ut. ? Denna klädsel är ny o började säljas i höstas.
    Köpte stolen för typ 9 månader sedan, så det kan inte vara gamma klädsel. Fast min klädsel är också ganska grovt vävd, nästan så att man ser små små små hål i själva klädseln.
  • livet leker
    Lantani skrev 2010-01-26 20:01:30 följande:
    Köpte stolen för typ 9 månader sedan, så det kan inte vara gamma klädsel. Fast min klädsel är också ganska grovt vävd, nästan så att man ser små små små hål i själva klädseln.
    Då är det samma, för att den innan är helt slät i tyget. Där ser man, ni fick reklammera den? Fick ni en likadan eller tog ni nån annan?
  • Lantani
    livet leker skrev 2010-01-26 20:28:13 följande:
    Då är det samma, för att den innan är helt slät i tyget. Där ser man, ni fick reklammera den? Fick ni en likadan eller tog ni nån annan?
    Japp vi fick en ny klädsel, samma. Den nya klädseln är lite bättre, men ändå inte helt okej, har dock inte orkat åka in med den.
  • livet leker
    Lantani skrev 2010-01-26 20:31:22 följande:
    Japp vi fick en ny klädsel, samma. Den nya klädseln är lite bättre, men ändå inte helt okej, har dock inte orkat åka in med den.
    OK jag fattar, jag tror oxå att denna typ av klädsel är skörare, den är ju vävd så att man lätt fastnar i den. Tack för hjälpen :))
  • ploten

Vår klädsel är också extremt noppig och stoppningen har krupit ut. Det blir värre för varje tvätt, inte minst som det sitter kardborreband på själva klädseln som fastnar lite här och där när man tvättar. Har inte blivit av att vi reklamerat, men jag skulle inte vilja ha en likadan klädsel i utbyte. Får se om vi gör något åt saken...

• bofinken

lite ljus på en gammal tråd. Vi har nyligen köpt denna stol. Vilken dynga tyget är galet noppigt efter bara 2 v användande. 

Ska försöka reklamera!! Hoppas på att det går! 

• livet leker
    bofinken skrev 2010-11-09 15:28:46 följande:
    lite ljus på en gammal tråd. Vi har nyligen köpt denna stol. Vilken dynga tyget är galet noppigt efter bara 2 v användande. 

Ska försöka reklamera!! Hoppas på att det går! 
    Inga problem, jag fick en ny klädsel av britax (babyland) fick den gamla klädseln dom hade på förra årets stolar. Mycket bättre!!!
Svar på tråden efterlysning nån som har britax stol tyg jet 2010