-
Den förra tråden "Hur har ni med PCO lyckats bli gravid" är avstängd, tänkte att det vore kul om vi fortsatte den förra tråden jag startade..Jag är en tjej på 23år, jag o min sambo har försökt aktivt ett tag nu utan resultat.Har använt mig av pregotime 3gånger,...enkel, dubbel samt trippel utan resultat, inte ens fått ÄL av den:(jag har typ alla symptom man kan ha känns d som..så min fråga till er är:Hur har ni andra med PCO lyckats? Det vore skönt o få lite hopp:)
-
Svar på tråden ny tråd- hur har ni med PCO lyckats bli gravid?
-
Grattis Tussen! Du ger mig en hopp :) Om ni lyckats efter 3 år, så har vi fortfarande 1 år kvar :) Hoppas det går bra för er
-
-
lägger till i favoriter, fick veta att jag har pcos igår och känner mig hoppfull inför framtiden.. ingen här som fick börja behandla med metformin?
-
Här kommer en till som äntligen har lyckas!
Efter försök med pergo utan ägglossning fick vi prova puregon injektioner. På andra försöket lossnade två efterlängtade ägg var av ett är befruktat och ligger i magen
(vecka 17). Jag är så otroligt lycklig, efter två aktiv längtan så är det underbart! Med det vill jag bara säga
Lycka till och håll ut det det finns hopp!
-
Är jag knäpp? www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50804929.html
-
Rackartussen: åhh va härlit:) stort grattis till er! vill oxå testa puregon :)
mene va har du för symptom? när du åt prego fick du någon Äl då? elr nära på ÄL? fick du ÄL sen via puregon? -
Vill bara tillägga att det tog två år innan vi lyckades uppnå ett
.
-
Fick ingen äl med varken enkel eller dubberkur av pergotime, så fick därför pröva puregon! Vilket fungerade för oss.Rackartussen skrev 2010-02-17 20:21:51 följande:Vill bara tillägga att det tog två år innan vi lyckades uppnå ett .
-
Jag och min man hann inte ens börja "försöka" innan vi blev gravida. Fick veta att jag hade PCO några år tidigare, då jag sökte för att jag bara hade mens max 2 ggr/år typ sen tonåren. Vi hade varit tillsammans i 4 år och aldrig använt något preventivmedel (förutom precis i början). Så vi hade räknat med att det skulle bli knepigt att få barn. Jag hade en tid hos min gynekolog för att diskutera möjligheterna och alternativen för att bli gravida, men fick ändra det till ett VUL då jag upptäckt att jag blivit gravid!!! Helt otippat, jag fattade ingenting! Jag kunde ju omöjligt bli gravid!?
Det blev ett lite konstigt inskrivningssamtal hos barnmorskan, då hon frågade hur långt gången jag trodde att jag var, och jag svarade att jag inte hade nån aning. Hon undrade då när jag hade min senaste mens (inskrivningen var i Maj) och jag svarade att det var i Oktober, dvs jag borde alltså vara gravid i typ 7e månaden... (det var v. 9).
Kämpa på tjejer, det sker mirakel! Själv ska jag snart boka tid hos gynekologen igen, för att höra om alternativen, då vi funderar på en nummer 2, dottern är nu 16 månader, och vem vet hur lång tid det kan ta denna gång! -
Jag och sambon försökte bli gravida i ungefär ett år innan vi lyckades. Eftersom jag visste att jag hade PCOS så sökte jag "hjälp" på en gång och fick då äta pergotime för att få igång ägglossningen som var väldigt gles och oregelbunden. Ät pergotime i några månader, i slutet dubbel dos. Sen blev jag gravid på "sista försöket" med pergotime då gynekologen tyckte att jag skulle börja med hormonsprutor, men det hann jag som sagt aldrig göra...
Fick min son i januari 2009 och nu är jag gravid igen. Den här gången blev jag gravid på en gång när jag hade slutat amma så uppenbarligen var mina hormonhalter helt rätt just då! Det gick klart snabbare än ad vi hade trott. Barn nr 2 kommer i juli och det kommer då vara ungefär 1,5 år mellan barnen. -
skönt att höra att hoppet för barn inte är ute pga pcos..
-
Har själv PCO och tydligen så är våra problem med att bli gravida de "bästa" problemen man kan ha vad gäller fertilitetsproblem då vi oftast har väldigt bra kvalitet på äggen när vi bara får dem att släppa. Vi har en sorts superäggtsockar enligt en gyn på Linne´kliniken i Uppsala, för vi har större äggreserver än vanliga äggstockar, så man får försöka komma ihåg nåt positivt i allt negatvivt
Vi har störst chans av alla med fertilitetsproblem att faktiskt lyckas
-
för min del är det viktnedgång inför verkstad i kombination med pergo, tog sig med tvåan så fort jag gått ner lite
-
Jag åt som TS enkel- dubbel- och trippeldos Pergotime utan att få ÄL. Fick sedan Metformin utskrivet (var inte överviktig) och började om med Pergotime. Enkeldos gav fortfarande inte nån ÄL, dubbeldos gav ÄL men väldigt sent, typ dag 33, trippeldos gav ingen ÄL. Ville gå över till sprutor, men gyn övertalade mig att ge det ett försök till med trippeldos och då fick jag ÄL på dag 18, men tyvärr också mens. Skulle då ha uppehåll i väntan på att få börja med sprutor då det sköts av IVF kliniken där vi bor, men då var det jag som tjatade mig till ett försök till med trippeldos Pergtime (för utan skulle vi ju inte ha nån chans alls). Fick ÄL igen på dag 18 och blev dessutom gravid! Nu är jag mamma till en liten tjej på snart 4 månader! Jag böjade dessutom gå på akupunktur vilket jag själv tror hjälpte till lite med.
-
Hejsan!
För oss tog det 4 år att få vår dotter, och jag precis som du åt pergo till tusen... Tror jag tog 8 kurer med 1-4 tabletter... Inte ens ÄL med de...Började sen med puregon sprutor... Och på 4 e försöket blev vi gravida med vår NovaSkillnaden mellan pergo och puregon är den att pergo ska göra så din kropp producerar ett hormon som får dina ägg att växa, med puregon så sprutar man direkt in hormonet och dina ägg börjar växa... Nackdelen är att det kan bli för många ägg som växer och i Sverige är det olagligt att försöka bli gravid om man fått fler än två äggblåsor...Nu håller vi på med ännu en puregon kur för att försöka få syskon till Nova, har försökt i 2 år nu utan resultat... Funkar det inte denna gång så går vi vidare till IVF privat... Har BIM den 10/3...Prata med din fertillitetsmottagning om hur ni ska vidare så ska du se att de hjälper er...Massor med lycka till!Kram Linny -
nej... vi hade 2 försök med pergotime sen skulle läkaren sätta upp oss på listan till ivf. men vi behövde bara ett försök med pergotime... som sagt det ä ett mirakel..säger även Bm som vi har träffat.. ä nu i v 33.Sally86 skrev 2010-02-02 20:31:20 följande:Fick du köra 2 pergokurer o sen ivf direkt??