• Bebislängtan82

RMC i Lkpg

Jag och min sambo fick idag reda på att det kommer bli RMC för vår del.
    Eftersom jag inte är särskillt påläst om detta, trodde aldrig det skulle gå så pass långt så är jag lite nyfiken på vad som kommer hända där?

Någon vänlig själ som vill förklara lite. Jag är lite nervös och sådär.

Berätta om dina/era erfarenheter.

Tack

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden RMC i Lkpg
  • Ewing

Hej där!
    Jag har gått hos dom i några år och jag har inget ont att säga om dom. Har heller ingen erfarenhet av något annat ställe. Men eftersom vi inte bor i Lkpg eller ens i närheten så har jag gått dom flesta besöken hos en privat gynläkare. De gånger vi har varit hos RMC har varit vid vårt första besök, då man går igenom hur en IVF funkar osv. Sen är vi varit där vid äggplock och ett par dagar senare för en återföring.

Vet inte hur mycket du vill veta... men fråga på!!{#lang_emotions_flower}

• Bebislängtan82

Gör det ont att göra IVF? läste lite innan och där stod nåt om att det gör ont.

Jag är lite skraj för smärta nämligen

Äggplock känns det något?

Är 2010 vårt år
  • Ewing

Det är nog väldigt individuellt, hur man ser ut inuti och vad man har för smärttröskel.
    Jag tycker det gjorde fruktansvärt ont, vid äggplocket,  ville t o m bli sövd.. men det pga att jag har en bakåtliggande livmoder och äggstockar som inte var så lättillgängliga. Återsättningen hade jag inga känningar alls.
    Du får smärtstillande under tiden och det går snabbt.

• Bebislängtan82

Låter som en jobbig proces detta

Vet du om det finns några bra hemsidor/länkar där man kan läsa om IVF och liknande?

Är 2010 vårt år
  • Ewing

Jag har inte hittat någon "fantastisk" sida, bäst är att läsa här på FL faktiskt, det har nog lärt mig mest.
    Gå in på Provrörsbefr./IVF och läs dom inläggen där. Det är tryggt för dom flesta där inne vet vad dom pratar om! All lycka med er bebis!{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden RMC i Lkpg