• Miraklet09

inte överens :-(

Känns som vårat äktenskap blir mindre betydligt när det handlar om årsikterna
     om olika saker för våran dotters hälsa :-/

Min man vill vaccinera henne mot svininfluensan vi har vaccinerat oss
     och mår bra i nuläget iaf, men det är ju inte tillräkligt beprövat på småbarn?

jag är oroad för lång effekterna och samtidigt om vi inte redan haft den,
     jag menar det e ett väldigt svårt val

hon är 5månader, önskar hon vore så hela livet så ja slapp ta de beslutet om sprutan

• Svar på tråden inte överens :-(
  • Kajak

Ja det får ni prata prata prata igen igen igen...

Vi har gett våra barn sprutor för vi vill ha dom kvar hos oss och vill inte se dom på bårhuset som jag har gjort med min storasyster (hon begick självmord 9 oktober 2005)

Så för oss är det lätt beslut.

Ni 2 har vaccinerat er, om ni får svininfluensa så kan dottern blir smittad av er två eller från någon person i mataffären.
    Ni kan aldrig veta när och vem har smittat henne.

Jaa.. som sagt ni får prata prata om det igen.
    Prata gärna om det hos BVC när ni två är där med dottern.
    Även när barnläkaren är på besök eller så.

Så kanske kan ni ta en beslut tillsammans.

(nu undrar jag vad har äktenskap med detta att göra? som du skrev på TS)

• Miraklet09
    Kajak skrev 2010-01-30 21:32:11 följande:
    Ja det får ni prata prata prata igen igen igen...Vi har gett våra barn sprutor för vi vill ha dom kvar hos oss och vill inte se dom på bårhuset som jag har gjort med min storasyster (hon begick självmord 9 oktober 2005)Så för oss är det lätt beslut.Ni 2 har vaccinerat er, om ni får svininfluensa så kan dottern blir smittad av er två eller från någon person i mataffären.Ni kan aldrig veta när och vem har smittat henne.Jaa.. som sagt ni får prata prata om det igen.Prata gärna om det hos BVC när ni två är där med dottern.Även när barnläkaren är på besök eller så.Så kanske kan ni ta en beslut tillsammans.(nu undrar jag vad har äktenskap med detta att göra? som du skrev på TS)
    Hej tack för ditt inlägg

Jo vi har försökt prata med bvc men hon sa bara att vissa vaccinerar och vissa inte, att viruset lever kvar i luften ändå. Men hon e såpass ung ju :-/
    man vet ju dock inte lång effekterna av vaccinet men samtidigt vet man ig det om något???? jag vill inte stå där i sommar tex och säga hoppsan för att vi inte vaccinerat henne, visst hon kan bli smittad nu med, men alltså jag går ändå ständigt oroar mig ändå, för allt som kan drabba henne, jag menar man kan ju göra något åt det...

att äktenskapet tar stryk av att vi hela tiden e oens om saker om dottern
    att det går oss på nerverna båda två...
    det e typiskt första stadie i ett äktenskap, smekmånan eöver antar ja :-P
Svar på tråden inte överens :-(