Börjar med pergotime på söndag!
Jag är 32 år och har konstaterat pcos sedan ca 99 då jag försökte bli gravid med exet. har haft symptomen sedan tonåren och har under alla år i princip aldrig använt preventivmedel, aldrig blivit gravid, aldrig fått positivt på en äl-sticka.. osv osv osv
Har idag (efter turer hos flera gynekologer under hösten som bara skickat mig vidareså fort jag nämnt pcos ) tjatat mig till att få försöka med pergotime en gång trots att alla utredningar inte är gjorda , gyn var ganska ovillig men skrev iaf till sist ut ett recept. samtidigt tog hon prover, skrev remisser och fick lov att begära ut mina journaler från den gamla utredningen.
Hon kommenterade att hon tyckte att jag skulle börja med att gå ner i vikt och undrade liksom om jag inte visste det!!!..Jo, klart jag vet sa jag men om jag nu trots att jag försöker inte fixar det, ska jag inte få chansen då? Hade jag inte haft problem att bli gravid hade jag inte behövt fråga om lov, tjock eller ej.. Och hur många år ska vi vänta på att jag klarar viktnedgången?
Väntar på kallellse till reproduktionsmedicin på sahlgrenska och ville så gärna prova med pergo sålänge..Kan ju dröja innan man får komma dit och vill så gärna känna att jag gör något för när nu beslutet aktivit är fattat att det är dags så är varjedag, vecka, månad som går bara jobbig, jobbig, jobbig.
Jag vet att det inte är en mirakelmedicin och jag fick ju bara till ett försök, men det är en början! Så glad, tårarna rann hela vägen hem!
Så på söndag börjar jag!