• Lady81

Svinkoppor - Hur göra rent sminkborstar osv?

Har svinkoppor just nu och äter antibiotika tabletter mot det. Min fråga är då: Hur och med vilken typ av tvål ska jag tvätta alla mina sminkborstar med för att undvika få tillbaka eländet sen när jag väl blivit frisk. Har ju använt dessa precis innan utslagen slog ut.

Och allt annat smink i övrigt? Måste det slängas eller kan jag använda det? VILL verkligen INTE ha tillbaka det igen om jag nu lyckas bli av med det vill säga... suck..
    Tips, någon?
  • Svar på tråden Svinkoppor - Hur göra rent sminkborstar osv?
  • Lady81

tack för tipset Jennnyn, det ska jag göra. undrar dock hur jag ska göra med mitt mineralsmink. man gnuggar ju borsten i locken på dessa, tror du det räcker att rengöra bara locket eller kan det ha spridit sig i hela burken?

fasen, blir ju jätte dyrt om man måste köpa allting nytt?! :(
  • rödtopp

En kompis till mig la in allt smink i frysen!

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Lindreas

Hm. Svinkoppor sprids ju genom handdukar och textilier och liknande, så jag vette sjutton om jag skulle våga använda sminket igen... :S Även om man kan göra rent borstarna så finns det nog risk att sminket har kvar skiten... Pressat puder och liknande skulle jag nog nöja mig med att skrapa bort det översta och göra rent locket ordentligt, men annat skulle jag nog kassera, tyvärr...

• Lady81

oj oj oj, detta tyder alltså inte gott för mig. måste nog inhandla en del nytt för att vara på den säkra sidan. för om man tänker logiskt så har nog bakterierna grott sig in överallt i burken när dom kommit in i locket från borsten som vart i kontakt med huden. ja, bara inse fakta och köpa nytt *buhuuuu* jag HATAR verkligen svinkoppor! bläää!

• Lindreas
    Lady81 skrev 2010-01-30 23:58:26 följande:
    oj oj oj, detta tyder alltså inte gott för mig. måste nog inhandla en del nytt för att vara på den säkra sidan. för om man tänker logiskt så har nog bakterierna grott sig in överallt i burken när dom kommit in i locket från borsten som vart i kontakt med huden. ja, bara inse fakta och köpa nytt *buhuuuu* jag HATAR verkligen svinkoppor! bläää!
    Ja, fräscht är det inte, och inte är det så himla lätt att bli av med heller. Men vet du? Ring sjukvårdsupplysningen och fråga, bakterierna kan ju inte leva i all evighet ändå, så jag har kanske helt fel. :)
Svar på tråden Svinkoppor - Hur göra rent sminkborstar osv?