-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hur många mogna ägg av Pergotime fick du?
-
Annat, fick aldrig några äggblåsor trots trippeldos
-
Har för länge sedan provat några cykler med enkel dos (1 tabl) och fick 2-3 större äggblåsor de två ggr jag gjorde VUL. Var 22 år.
Blev inte gravid eftersom problemet låg hos dåvarande partnerns få och dåliga spermier....
En ggn provade vi med dubbeldos inför en planerad (men avbruten) DI (donatorinsemination) och då fick jag grym ÄL-värk i buken så gissar på 4-5 äggblåsor då... -
Jag valde annat. Dag 12 hade jag ingen mogen äb, men läkaren trodde att den ena skulle hinna växa till sig till äl. Men de vet jag inte om den gjorde :S
-
Inget riktigt moget ägg tyvärr, av enkeldos Pergotime.
-
Fick 2 ägg som släppte i december, inte gravid. På onsdag börjar jag min andra kur och hoppas på samma men en graviditet såklart
-
Spännande! Jag börjar med min andra kur 11 februari.Fru Jönsson83 skrev 2013-01-27 13:16:25 följande:Fick 2 ägg som släppte i december, inte gravid. På onsdag börjar jag min andra kur och hoppas på samma men en graviditet såklart
-
KulLängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 13:29:29 följande:Spännande! Jag börjar med min andra kur 11 februari.
Får hoppas det går vägen för er då. Hur många försök får ni göra med pergo?
-
Jag har inte hört något, det beror väl på hur kroppen reagerar. Vi har inte pratat om det. Det blir nog diskussion efter dubbelkuren.Fru Jönsson83 skrev 2013-01-27 13:47:47 följande:Kul
Får hoppas det går vägen för er då. Hur många försök får ni göra med pergo?
-
OkLängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 13:54:15 följande:Jag har inte hört något, det beror väl på hur kroppen reagerar. Vi har inte pratat om det. Det blir nog diskussion efter dubbelkuren.
-
Jag har egen ägglossning utan pergo. Man hittar inget fel på någon av oss. Ätit 3 dubbelkurer utan vul, o ingen bebis. Äter nu 2 tabletter, på ons är det vul får se om vi lyckas då.
-
Jag har också egen äl men de provar med pergo ändå för att kanske sporra äl eller nått, jag vet inte. Men konstigt att du fått dubbelkur när du har egen äl och inget vul, med tanke på hur lätt det är att bli överstimulerad då. Jag hade flera äggblåsor på vul men "bara" två ägg som sedan släppte. Av enkeldosclin skrev 2013-01-27 15:22:06 följande:Jag har egen ägglossning utan pergo. Man hittar inget fel på någon av oss. Ätit 3 dubbelkurer utan vul, o ingen bebis. Äter nu 2 tabletter, på ons är det vul får se om vi lyckas då.
-
Uttryckte mig lite konstigt. 3 enkelkurer avklarade. Denna gången fick jag dubbelmed vul. Så på ons får vi se om det blir sexförbud.
-
Ok, då hänger jag med. Hoppas det är högst två blåsor då och inte flerclin skrev 2013-01-27 16:48:39 följande:Uttryckte mig lite konstigt. 3 enkelkurer avklarade. Denna gången fick jag dubbelmed vul. Så på ons får vi se om det blir sexförbud.
-
3 äggblåsor som var över 16mm. Trodde direkt på sexförbud. Men läkaren tyckte att vi skulle ta spruta ikväll för att få igång ägglossningen om exakt 36 tim. Så planerat sex på fredag morgon. Även crinon för att göra slemhinnantjockare. Han sa att tvilling födsel var tänkbart. Han ville att vi skulle höra av oss direkt om det blir en graviditet av detta, då det var en liten risk för trillingar. Men det kunde man "ordna" i efterhand!? Ja det ärväl bara att börja o se vart vi kommer hän.
-
Oj, då släpper nog alla 3. Måste kännas skönt att inte få sexförbud
Tror inte risken 'är så stor för trillingar trots allt. Det där med crinon är intressant, kanske borde be om det ifall min ser väldigt tunn ut på tisdagens vul. Förra gången var den ju 5 mm på dag 11
Lycka till nu! -
Ägglossning from hel idag. Gisses. Ställde kl imorse, sambon var med på notorna. Satsar på en gång ikväll med mys. Sen blir det två långa veckor!
-
Inne på femte kuren - på tre kurer har jag haft två stora äggblåsor och på två kurer "endast" ett! Hade ÄL lör/sön så nu är det ca 10 dar av väntan kvar! Detta är mitt sista försök - nästa steg är IVF.
-
.
-
Första gången fick jag 11 mogna blåsor från 11mm och uppåt. Jag gick upp 5kg i vätska och den magvärken. Fick givetvis sexförbud. Läkaren slutade aldrig att räkna..
Fick vänta 5 dagar och nytt UL. Då var de nere i 7.
Då blev det avbrott i kuren. Fick komma tillbaka efter 3 veckor och då var allt som vanligt.
Blev beordrad att få en mens. Efter några veckor skulle jag tillbaka igen eftersom de ville jämföra.
Men då var jag gravid!
Så ibland kan det vara bra att pausa samt att man aldrig ska ta Pergo på eget bevåg. Man vet ju då inte om man blir överstimulerad.