• fröken 1981

Någon som vill dela med sig?

Hej!
    Har försökt få barn i lite mer än ett år nu. Eftersom jag har PCO så har vi ju fått en del hjälp. Har dock inte träffat de mest förstående läkarna med det är ju inte så lätt i en liten stad (finns ju inte så många att välja på). Nu har jag iaf fått träffa en kvinna som iaf verkar veta vard hon gör.

Jag har ätit några kurer med endast Pergotime, enkel och dubel dos utan att ens få mens av det. När den nya läkaren tog över fick jag prova att ta Primolut för att se om det gav någon mens, vilket det gjorde. Då fick jag en ny kur Primolut för att få ytterligare en mens och sen starta med Synarela och där är jag nu. Tanken är att jag ska börja ta Puregon-sprutor för att få en ägglossning framöver. Men vi ska försöka på egen hand, alltså ingen insemination eller ivf.

Nu undrar jag om det är någon som har genomgått liknande behandlign och om ni lyckats? Tacksam för alla råd och tips jag kan få, då det inte känns som jag får så mycket från läkarna.

Tack på förhand!

/Fröken81

• Svar på tråden Någon som vill dela med sig?
  • Cat79

Jag har kämpat en hel del och lyckats bli gravid två gånger men tyvärr har det inte gått som beräknat :( Första gången vi försökte så hade jag först Pergotime och sen Gonal F utan att bli gravid men lyckades spontant månaden efter. Nu andra gången blev jag gravid på 3:e omgången av Puregon. När min mens kommer igång efter mitt MA så blir det Puregon i väntan på IVF. Lycka till!

Svar på tråden Någon som vill dela med sig?