• söta kråkan

Hemma med större barn i stockholm ??

Hej!! Jag är hemma med min dotter som är 5 & lillebror på snart 2 år. Och vi har flytat upp till sthlm för drygt 1 år sen. Men det känns helt omöjligt att träffa någon som har större barn som är hemma. Är jag ensam eller jag har helt enkelt letat på fel ställen {#lang_emotions_dreamer}

Så var är alla ni hemma mammor med större barn ?

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • Svar på tråden Hemma med större barn i stockholm ??
  • Mifuna

Jag är hemma med min kille som fyllde 2 i januari, tycker det känns som om dom flesta låter sina barn börja på förskolan så snart som möjligt. Själv har jag tänkt att försöka vara hemma ett tag till. Väntar syskon till sommaren så vi får väl se hur det går då. Min förhoppning är iaf att kunna ha båda två hemma

• Numminen

Jag är också hemma med tvåårig son, samt lillasyster som är två veckor. Tyvärr är det nog inte jättemånga som är hemma med större barn, men några måste det ju finnas tycker jag. Var i Sthlm bor ni? Vi finns söder om stan.

• söta kråkan

Vi bor i östberga...

Tråkigt att så lite mammor är hemma. Min största dotter har fått välja själv men hon vill vänta på att börja skolan. Jag minns när jag var mindre då var alla hemma.

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • Charla

Här är en till som bor i Nacka! Men tyvärr är min tid som hemma-mamma slut nu, då vårt yngsta barn blir 3 år och ska börja på förskola...känns vemodigt Önskar de kunde införa bidraget som Nacka hade tidigare.. vill verkligen vara hemma med barnen, och jag planerar att inte jobba så mycket utan ha tid för barnen och finnas till för dem när de kommer hem från skolan osv

• Markatta

Jag är hemma med min dotter som är fem och min son som är nio månader. Vi bor i Hökarängen. Vi vill gärna träffas i parken och leka på vardagar! Vart brukar du gå?

• Forsythia

Jag är hemma med min treåriga son i Stockholm.

Jag kan varmt rekomendera att söka sig till stadens parklekar på vår och sommar. Där finns massor med barn som leker och är en medryckande och stimulerande omgivning. 4H-gårdarna är fina dem med, t ex den i Augustendal i Solna. På vintern är muséernas lekrum guldklimpar, Barnadiset och andra lekland Hemmafruns Paradis!

Njut av din hemmatid, småbarnsåren blir de bästa l livet om man kan vara hemma. Annars kan det bli den tuffaste och slitigaste tiden i livet som dränerar både ork, hälsa, relationer och livsglädjen. Vår bästa tid är nu!

Åk till Humlan, parkleken i Aspudden eller Bandängen en dag i vackert väder och stormtrivs med att du är en Fri Själ i en Fri Kropp!

Svar på tråden Hemma med större barn i stockholm ??