Klart han ska ha saft????varför?
Jag undrar om jag har helt fel..men inte dricker man väl saft på en Måndagskväll?. Min man verkar inte förstå varför man inte ska göra det iallafall,jag anser att det hör hemma på helgger och på kalas. Någon mer
Jag undrar om jag har helt fel..men inte dricker man väl saft på en Måndagskväll?. Min man verkar inte förstå varför man inte ska göra det iallafall,jag anser att det hör hemma på helgger och på kalas. Någon mer
Jag tror inte att saften eller kroppen vet att det är en vardag o inte en helg, så det är väl skitsamma.
Sorry, borde förstått att det gällde barn . Hmm, jag tycker inte det är hela världen om barnen får saft nån vardag då och då, bortsett från bebisen då, skulle inte ge en som är 10 mån saft. Men problemet är ju att det lätt blir en vana att släcka törsten med saft istället för vatten. Åtminstone är det så med vår 3,5-åring, skulle hon få skulle hon dricka saft i tid och otid.
Roliogt att du lagt tråden under relationer och samliv.
Vi ger saft ibland på veckodagar. Men det är mest för att vår tjej varit så hård i magen eftersom hon dricker så dåligt med vatten. Bättre med saft än med ingen vätska alls. Fast jag försöker göra den så svag som möjligt.
Själv dricker jag saft när jag känner för det.
vad ska man göra när mannen o jag inte är överens om detta med saften,jag menar att det gäller ju tänderna med.
TS
Nu har jag läst andra tråd så förstår jag att du menar dina barn, jaa saft...
Jag och min man dricker saft SÄLLAN oftaste vatten eller mjölk.
Men apelsinjos (blandar själv) dricker vi ganska ofta, mest till sena frukost (helger och de dagar barnen är hemma från dagis)
Om du tycker det känns hemska att ge saft under vardag så se till att saft är inte så sötad typ lite för vattensmak.... vet inte hur jag ska skriva??? men du kanske förstår vad jag menar??
Men det är nåt du och din man ska bestämma hur ni ska ha det.
Kanske kan ni bestämma att saft får ge till barnen från fredag till söndag eller så.,..
Min bonus får dricka saft på helger, när hon är sjuk och om mjölken råkar vara slut. Även när vi äter blodpudding (Men har hört att det är en myt, att man kan dricka mjölk till blodpudding. Stämmer de?).
Tycker de är onödigt att slabba i sig saft varje dag, är hon törstig får hon vatten och till maten mjölk. Så jag kan inte se vart nånstans hon skulle behöva dricka saft.