• PCO20

Får jag äl eller inte?

Jag har försökt länge att bli gravid nu.

Fick iaf provera som skulle ge mig mens. Dag sju efter sista proveran ringde jag till gyn och berättade att jag ännu inte fått mens. Då fick jag order om att börja med pergo samma kväll. Dagen efter, på morgonen, så får jag såklart mens! Men jag fortsätter att äta pergo i fem dagar.

Mensen var aldrig "rejäl", utan ganska sparsam och jag hade ingen mensvärk. Har ju tagit provera förr och då har mensen var mer riklig.

Men kommer jag ens få äl nu när jag började med pergon INNAN mensen kom?? Känns väldigt trist att detta skulle hända... slöseri med tid!!

• Svar på tråden Får jag äl eller inte?
  • PCO20

Hittar inget på google heller, ingen som vart med om detta? Hur gick det isf? Blir snart tokig

• mammaNena

tror inte det spelar så stor roll egentligen! står ju i bipacksedeln att om man inte har mens alls så kan man börja med pergo när som! men jag fick oxå alltid äta provera först.

• PCO20

Okej! Pratade lite med en läkare som menade att kroppen kanske inte tog åt sig pergon då jag började blöda efter jag började med pergon, att kroppen inte skulle fatta helt enkelt. Men jag vet inte? Måste ju finnas någon annan som vart med om samma sak? Vad hände?

mammaNena skrev 2010-02-03 23:18:29 följande:
    tror inte det spelar så stor roll egentligen! står ju i bipacksedeln att om man inte har mens alls så kan man börja med pergo när som! men jag fick oxå alltid äta provera först.
  • lillamy30

Så som jag ser det så framkallar man en mens bla för att ha ngt att räkna från. Provera är progesteron, och när de halterna sjunker så får man en blödning. Pergo gör att kroppen, efter kuren, tillverkar mer ôstrogen som i sin tur triggar LH som ger äl. Så om progesteronnivån på ngt sätt stör östrogenet senare så kan det kanske påverka. Men annars så kan jag inte tro att det skall göra det. Så min teori är att du nog kan få äl...

• PCO20
    lillamy30 skrev 2010-02-04 12:20:34 följande:
    Så som jag ser det så framkallar man en mens bla för att ha ngt att räkna från. Provera är progesteron, och när de halterna sjunker så får man en blödning. Pergo gör att kroppen, efter kuren, tillverkar mer ôstrogen som i sin tur triggar LH som ger äl. Så om progesteronnivån på ngt sätt stör östrogenet senare så kan det kanske påverka. Men annars så kan jag inte tro att det skall göra det. Så min teori är att du nog kan få äl...
    Okej Tack för ditt svar! Får väl bara vänta till VUL nästa vecka, men man blir ju tokig av allt! Usch, men nu hoppas jag!
  • lillamy30
    PCO20 skrev 2010-02-04 14:54:50 följande:
    Okej Tack för ditt svar! Får väl bara vänta till VUL nästa vecka, men man blir ju tokig av allt! Usch, men nu hoppas jag!
    Då får vi hålla tummarna att min teori stämmer Och att du får äl.
  • PCO20
    lillamy30 skrev 2010-02-04 14:56:40 följande:
    Då får vi hålla tummarna att min teori stämmer Och att du får äl.
    Ja eller hur

Nu kommer mina äckliga detaljer igen så är man känslig, bör man inte läsa vidare.

Jo, hela dagen så har det runnit massor "där nere", klibbigt och vått... som en fontän nästan! Det är väldigt "halt" och "glatt", som om jag smörjt in mig med glidmedel. Inbillar mig att äl-flytningar är mer sega? Har verkligen för dålig erfarenhet för att kunna tolka flytningar, men jag har vart torr sedan mensen (är idag på dag 9 tror jag) och nu rinner det som en flod där nere... Vanligtvis så är det väl lite tidigt för äl redan på dag 9, men i.o.m att jag började med pergon dagen innan mensen började så känns det som att det är möjligt?

Dock så har jag inga ömma bröst vilket jag inbillar mig att jag ska ha när jag har äl.

Jaja, skumma kropp
  • PCO20

Glömde att uppdatera er! Men jag hade ägglossning Fick ägglossning när jag skrev förra inlägget här i tråden... Så det var därför jag hade såna hemska flytningar

Svar på tråden Får jag äl eller inte?