• Burberry

Äter du kanin och marsvin om det bjuds?

Du är bjuden på middag hos några nya bekanta. När du anländer får du veta att såväl kanin som marsvin står på menyn. Kommer du att äta (åtminstone provsmaka) eller skulle det vara ett problem för dig att djuren oftast räknas som sällskapsdjur här hos oss?

Vissa människor behöver man inte göra parodi på - det räcker att citera dem
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du kanin och marsvin om det bjuds?
  • Pelleping

Japp, jag äter bara mat som har haft föräldrar!

Om det inte är meningen att vi ska äta djuren varför är
    de då gjorda av kött? 

• Ord blind
    Åsa skrev 2010-02-03 17:43:57 följande:
    Och inte bara "indianerna" (citat pga definitionsproblem). Hela befolkningen i Peru, även av helt europiskt ursprung. Vanligt i Anderna i övrigt och förekommer i sydamerikanska länder av mer mer "europeisk" typ också.
    Där av att jag skrev "bland andra".
    Condemnant qui non intelligent
  • Scales

Kanin har jag ätit en gång, och det var så vansinnigt torrt,
    fick sitta och idissla det i 20 minuter.
    Så då ska det vara något mört då, men har jag rätt är köttet torrt hur man än gör,
    inte sant?

Marsvin har jag ingen åsikt om. Visste inte ens att man kunde äta det.

• redneck girl

kanin har jag käkat.men det vette fan om jag vill ha marsvin.kollar in vårat marsvin nu....ser inget vidare ut att knapra på;)

• Pemmel

Ja, jag skulle smaka. Hört att kanin ska vara gott dessutom.
    Däremot skulle jag ha svårt för det om jag råkade ut för samma sak som min mamma när hon var liten. Hon besökte en kompis som hade en massa kaniner och blev bjuden på middag där, det visade sig att de födda upp kaninerna, dödade dem, märkte påsen med kaninens tilltalsnamn, lagade till den och glatt berättade kaninens namn och egenskaper för gästerna.

• avocadomacka

Smaka skulle jag iaf göra...

• Bevabus

Nej, jag äter inte kött överhuvudtaget. Men jag hade inte ätit kanin även fast jag vore köttätare, för jag har en liten skuttis här hemma som absolut inte får hamna på matbordet. Vare sig hans mamma, pappa eller kusiner...

Sing for the moment
  • Bevabus

Jag förstår inte varför folk tycker det är skillnad på husdjur och viltdjur. Alla djur har samma känslor samma värde. Däremot så är det skillnad för människan. Jag förstår ju familjen som blev ledsna över att kocken lagade till deras gamla marsvin, men det var ju å andra sidan dem som sålde den så.

Sing for the moment
  • TwistedSister

Det verkar som att jag är den enda som skulle äta bara marsvinet. Är jag en hemsk människa eller, de ser ju så goda ut.

• rasajj

Tja, Kanin har jag atit. Det ar valdigt magert kott. Men lagar man till det pa ratt satt sa ar det helt ok.

Marsvin? varfor inte? grillat ska det tydligen vara valdigt gott.

">

One man's weird is another man's wonderful.

Fundera pa alla som rynkar pa nasan infor leverastej, saltlakris, kaviar, surstromming och lutfisk

'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Burberry
    TwistedSister skrev 2010-02-03 22:45:27 följande:
    Det verkar som att jag är den enda som skulle äta bara marsvinet. Är jag en hemsk människa eller, de ser ju så goda ut.
    Inte hemsk, men tydligen ganska ovanlig här på FL  
    Vissa människor behöver man inte göra parodi på - det räcker att citera dem
  • Freddan
    Pelleping skrev 2010-02-03 18:02:17 följande:
     Om det inte är meningen att vi ska äta djuren varför är de då gjorda av kött? 
    Helt fantastiskt bra skrivet. Den ska jag norpa direkt och trycka upp i ansiktet på varenda jävla vegan som korsar min väg.
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • mooogn
    mooogn skrev 2010-02-04 13:28:42 följande:
    Ja, men bara ett litet kaninben, på sin höjd.  Anledning? Har två marsvin hemma och är därför subjektiv  
    (Den däringa redigeringsfunktionen skulle sitta fint)
    Förtydligande: Skulle inte smaka marsvin p.g.a. att jag har en annan relation till det djuret
  • Höst flickan

Ja, jag skulle smaka ev äta.
    Dock skulle jag inte smaka el äta av något djur som varit någons sällskapsdjur.

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • mooogn
    Freddan skrev 2010-02-04 13:27:26 följande:
    Helt fantastiskt bra skrivet. Den ska jag norpa direkt och trycka upp i ansiktet på varenda jävla vegan som korsar min väg.
    Tror bestämt att det är Homer Simpson som även yttrat de orden
     “If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?” 
  • nobilis

Kanin skulle jag inte äta eftersom jag inte tycker det är gott. Vi födde själva upp slaktkaniner för några år sedan men la ner det pga smaken.
    Marsvin skulle jag med glädje smaka på, tycker om att testa nya smaker. Och Ja, vi har haft egna Marsvin som sällskapsdjur.

• chivasregal

Fyfan inte en chans jag har en vildhare här hemma som jag hadt sen han va nyfödd så näpp inte nåt av dem

Svar på tråden Äter du kanin och marsvin om det bjuds?