• siggy

Finns det någon som fått barn i v 28????

Hej! finns det någon som fått barn i v 28 eller 29? Hur har det gått för dem? hur gamla är de idag osv? är jätteintresserad av att höra er berätta.

hoppas på svar !!!!

• Svar på tråden Finns det någon som fått barn i v 28????
  • Millies

Jag fick min pojke i v 28+5 för snart två år sedan. Såg i en annan tråd att du ligger inne och oroas för förtidig födsel, så jag vet inte riktigt hur mycket jag ska berätta. Vill inte skrämma upp dig heller. Summa summarum det har gått mycket bra för vår pojke och han har klarat sig utan men trots den tidiga födseln och grad 3 hjärnblödning. Men jag inser att vi haft en enorm tur. Du får gärna skicka frågor till mig i inboxen så svarar jag på det du vill veta.

• sofieh1

hej!!!jag fick tvillingpojkar i vecka 28+0 och det är ju ingen rolig tid ibörjan man är orolig och det kändes som det var något fel varenda dag men idag är dom 15 månader och två riktiga busfrön:)springer omkring och slåss om leksakerna!!!bara att hoppas på att din bebis vill vara i magen så länge som möjligt...om du har några frågor så är det bara att du går in och skriver i min gästbok!!mvh sofie

• 4blommor

Min dotter fyllde nyligen 2 år. Hon föddes i vecka 28+5.

Hon (4mån okorrigerat) låg bättre till på "utvecklingskurvan" än en "normalfödd" bebis på 4månader. Då var hon egentligen korrigerat endast 1,5månader =) 
    Det är olika barn till barn.. Men visst klarar de sig bra! ingen fara om det inte skulle vara ett sjukt barn eller så. De klarar sig då med men det hade i det fallet varit bättre om barnet stannat i magen nåra veckor till. 
    lycka till
Svar på tråden Finns det någon som fått barn i v 28????