• Grönögat

Hur kan man hitta en person?

Ni internetexperter - om man bara har förnamnet, åldern (men inte exakt födelsedatum) samt på vilket slags företag (ej företagsnamnet), vilken slags tjänst och i vilken stad (Stockholm) - på en person, kan man hitta den personen då eller är det tvärkört?

Vill minnas att det finns en sajt där man kan "efterlysa" personer, men vad heter den sajten?

Ja ni har tror rätt: det gäller en kille, träffade honom på en kryssning men av olika anledningar så tappade vi bort varandra utan att ha utbytt kontaktinformation.

• Svar på tråden Hur kan man hitta en person?
  • Kaldorei

om förnamnet inte är så överdrivet vanligt kan du söka på facebook. tex "jesper 1977 stockholm" förutsätter ju iofs att han har facebook, men ibland kan man ha tur.

• Grönögat
    Kaldorei skrev 2010-02-03 13:01:21 följande:
    om förnamnet inte är så överdrivet vanligt kan du söka på facebook. tex "jesper 1977 stockholm" förutsätter ju iofs att han har facebook, men ibland kan man ha tur.
    Men hur får jag fram den sökningen? Jag kan bara ta mig fram till att söka på förnamn och stad på facebook?
  • Karamellan

Kanske birthday.se kan vara till någon hjälp?

I gotta have more cowbell, baby!
  • Kaldorei
    Grönögat skrev 2010-02-03 13:14:51 följande:
    Men hur får jag fram den sökningen? Jag kan bara ta mig fram till att söka på förnamn och stad på facebook?
    Jamen du skriver i sökrutan bara. TEX jesper 1977 stockholm.
  • Grönögat
    Kaldorei skrev 2010-02-03 13:25:52 följande:
    Ok, sorry, sorry
  • Grönögat
    Kaldorei skrev 2010-02-03 13:25:52 följande:
    Men det går ju inte, jag söker t.ex på mig själv genom att skriva: ***** 1979 stockholm, i sökrutan men den hittar mig inte?
  • Kaldorei
    Grönögat skrev 2010-02-03 13:52:11 följande:
    Men det går ju inte, jag söker t.ex på mig själv genom att skriva: ***** 1979 stockholm, i sökrutan men den hittar mig inte?
    har alltid funkat för mig när jag har letat efter folk...
  • Baloo 89

Jag söker en kille som heter Reid Green ålder 70 år bodde förr i Göteborg ??

• Kneko

Personen du angav namn på verkar inte finnas på ratsit. Så antingen har han flyttat utomlands, avlidit eller bytt namn, skulle jag tro.

Svar på tråden Hur kan man hitta en person?