Han vill sterilisera sig. Jag vill ha barn
Jag och min sambo har haft ett stormigt år. Min dotters pappa gick hastigt bort, och min sambos syster blev utsatt för gruppvåldtäkt, båda sakerna har gjort att vi har mått väldigt dåligt.
Jag är 21 år och har då en dotter på fyra år sedan tidigare, hon är ju nu på heltid hos oss.
Han är snart 29 år och har två pojkar fyra och sex år sedan tidigare, som kommer varannan helg.
Sedan vi började träffas för ca ett år sedan så har det hela tiden varit ett barn till med i planeringen någonstans. Nu,sen vi köpte ett hus tillsammans har han ändrat sig och tänker sterilisera sig så fort han bara kan ungefär. Det känns som att han mest säger allt för att få en reaktion, men säger samtidigt att jag inte har något att säga till om för det är hans kropp.
Jag har sagt att jag inte vet vad jag vill med oss om han gör ingreppet. Jag är liksom 21 och har alltid tänkt att jag vill ha fler barn. Han tycker att det räcker med tre, men 12 dagar av 14 sitter min väldigt sociala och bebisälskande dotter där själv..
Jag har sagt att vi kan skydda oss väl men ha möjligheten kvar, men det alternativet finns inte och inget jag säger eller hur mkt jag än gråter så vägrar han ens tänka en annan tanke.
Jag mår så dåligt och tänker på min dotter som redan förlorat sin pappa, och hon är så glad att få flytta in i vårt nya hus och allt..
Min sambo har väldigt svårt att visa känslor, och jag är en väldigt känslosam människa.
Jag vet inte hur vi ska gå vidare med det här, jag antar att det kommer bli som vanligt, att jag bara håller med för att slippa bråk, gör som jag blir tillsagd så löser sig det mesta, men detta är ändå ett livsavgörande beslut...
Han vägrar någon form av samtalsterapi för "då säger dom bara att han ska gå till psykolog själv"