• Krulltott07

    Smör i välling?

    Om barnet inte äter gröt kan man då ta i lite smör i vällingen istället??? Dum fråga kanske... =)

  • Svar på tråden Smör i välling?
  • Strumpan08

    Behöver barnet berikad kost? Hur gammal och hur mycket annan mat äter barnet? Låter knepigt med smör i vällingen, och välling ska ju motsvara en komplett måltid.


    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Jenny Ji

    Vi har fått rådet av vår barnläkare att ha ca en matsked neutral olja (ex raps) i mat och välling, då vår son inte går upp i vikt tillräckligt.

  • Krulltott07

    Hon e 8 mån. Hon har vart magsjuk å därefter har hon inte velat äta nått annat än välling... ja har alltid i lite smör i hennes gröt, de va därför ja undrade om de funka i välling me... Även om ja själv tycker att de låter lite knepigt =D

  • Krulltott07
    Jenny Ji skrev 2010-02-03 20:24:05 följande:
    Vi har fått rådet av vår barnläkare att ha ca en matsked neutral olja (ex raps) i mat och välling, då vår son inte går upp i vikt tillräckligt.
    Ok, ja då kan de ju inte va farligt iallafall =)
  • SötFlöt

    alltså grötpulver och vällingpulver innehåller typ liknande saker, du kan ju göra välling av grötpulver.


    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Strumpan08
    Krulltott07 skrev 2010-02-03 20:26:48 följande:
    Hon e 8 mån. Hon har vart magsjuk å därefter har hon inte velat äta nått annat än välling... ja har alltid i lite smör i hennes gröt, de va därför ja undrade om de funka i välling me... Även om ja själv tycker att de låter lite knepigt =D
    Aha, för annars tänkte jag på att grädde kanske skulle blanda sig lite bättre med vällingen? Men jag vet inte. Kanske mättar för mycket.
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Krulltott07

    Ja får väl ringa tillbvc imorrn å kolla, å även kolla va ja ska göra nu när hon inte äter annan mat...

  • majsan75
    Krulltott07 skrev 2010-02-03 20:14:48 följande:
    Om barnet inte äter gröt kan man då ta i lite smör i vällingen istället??? Dum fråga kanske... =)
    Jag var på BVC idag och fick rådet av barnläkaren att ha olja eller smör i vällingen/gröten, så det är ok!
  • Hejhej01

    Jag lägger två matskedar smör i min sons välling varje morgon och kväll. Nu är han ikapp med vikten så jag lägger smör varje morgon istället för två ggr om dagen. Rekommenderas starkt. Problemet med rapsolja är att de blir lösa i magen av det! Förstår inte varför läkarna rekommenderar rapsolja...

Svar på tråden Smör i välling?