• mallis77

Någon Mille eller Juni!

Mina barn heter Mille o Juni och nu är jag lite nyfiken på opm det finns fler som har valt dessa namn till sina barn! Mille börjar bli rätt vanligt nu men Juni vet jag ingen annan som har döpt sitt barn till. Finns det någon har FL och i så fall var bor ni och hur gamla är barnen?

• Svar på tråden Någon Mille eller Juni!
  • sannzibar

Min vän har en dotter som är 8 mån hon heter Juni

• junie i mars

du skojar?? Min älsta dotter heter Junie och min yngsta Millie, Mille var nytt för mig?!Fint såklart! jag vet 2 st Juni privat och på svenskanamn.se står det att det finns 463 st och 98 Junie, la till e för jag gillar e som du kanske ser! =)

cool att vi valt så lika!

• mallis77
    junie i mars skrev 2010-02-03 21:37:49 följande:
    du skojar?? Min älsta dotter heter Junie och min yngsta Millie, Mille var nytt för mig?!Fint såklart! jag vet 2 st Juni privat och på svenskanamn.se står det att det finns 463 st och 98 Junie, la till e för jag gillar e som du kanske ser! =)cool att vi valt så lika!
    Så häftigt!! Min Mille blir 3 i maj och min Juni är 8 månader. Hur gamla är dina barn och var bor ni? Junie med "e" är jättefint. Jag har alltid gillat det namnet, vet inte varför!
  • junie i mars

Junie är 7 år och Millie blir 2 i mars. Vi bor i stockholm, ni?

Du gillar det för att det är fantastiskt vackert, ett helt underbart flicknamn helt enkelt!!

• Emilie 83

Meja 4.5 år och Mille 7 månader

• Lyckoprinsessan

Mille är ju smeknamn för de som heter Emilio...

Känner en Juni som är 8 år och hon är såklart född i Juni.
    Månadsnamn tycks bli mer och mer vanliga och stjärntecken som Leo och Leon för lejonbarn samt Aprilia, Maja, Julie och Julia men även mer ovanliga som tex att döpa sin dotter till September eller December...
  • mallis77
    Vi bor i Borås! Himla kul alltså undra om det finns fler....
  • linas fina

Har funderat på Mille till nästa barn men märkt att det blivit vanligare och det gillar jag inte så jag har lagt ner det. Fast namnet är ju fint.

• Lyckoprinsessan

I Danmark är ju förresten Mille ett vanligt flicknamn!

Svar på tråden Någon Mille eller Juni!