• t0va

Vem väljer du?

Det är ju poppulärt nu med trådar om villken människa som är lite bättre än andra, här är en variant på detta. Fundera och gör ditt val. Svara gärna i tråden varför du väljer det du gör. Jag tycker det är väldigt intressant med hur människor väljer om man tvingas välja mellan olika personer. 
    Tänk dig att du är en av ett fåtal utvalda som ska välja en världsledare
    en president som ska styra över jordens alla länder och få fram fred och 
    välmående
    bland såväl människor som djur
    Du har tre kandidater att välja emellan

KANDIDAT A
    Han samarbetar med mutade politikerkonsulterar astrologer och har två älskarinnor vid sidan om. Dessutom kedjeröker han och dricker ett tiotal glas Martini varje dag

KANDIDAT B
    Han har fått sparken från två arbetsplatsersover alltid till klockan tolv 
    på dagen, rökte opium under sin ungdomstid vid universitetet och dricker en hel flaska whiskey varje dag

KANDIDAT C
    Han har fått en hjälteutmärkelse av sitt land, är vegetarianröker inte
    dricker inte och har inga skandaler bakom sig. Han har även lätt att få med sig folk. 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem väljer du?
  • Sharatain
    janniahlholm skrev 2010-02-05 00:06:04 följande:
    Jag valde C, men sen nekar jag inte till att Hitler var en stor man, och förmodligen den störste ledare världen har sett hittills.Tänk er den mannen men ett hjärta av guld och vettiga åsikter, då skulle världen kunna bli ett ganska trevligt ställe :)
    hitler utan sin propagandaminister och andra medarbetare sög. så vi skulle måsta ha lika glänsande medarbetare till alternativ c då :)
  • janniahlholm
    Sharatain skrev 2010-02-05 00:19:54 följande:
    hitler utan sin propagandaminister och andra medarbetare sög. så vi skulle måsta ha lika glänsande medarbetare till alternativ c då :)
    nu hängde jag inte med riktigt :P skulle måste och lite snurrigt? :P
  • Sharatain
    janniahlholm skrev 2010-02-05 00:25:57 följande:
    nu hängde jag inte med riktigt :P skulle måste och lite snurrigt? :P
    XD
    jag menar bara att hitler var rutten ensam. det var hans medarbetare som polerade honom och fick honom att glänsa. Så om vi ska ha alternativ c som regent så måste vi ha bra folk som polerar honom :)
  • janniahlholm
    Sharatain skrev 2010-02-05 00:31:38 följande:
    XD jag menar bara att hitler var rutten ensam. det var hans medarbetare som polerade honom och fick honom att glänsa. Så om vi ska ha alternativ c som regent så måste vi ha bra folk som polerar honom :)
    ahaaaa. nu hänger jag med :) det kan jag skriva på!
    lite puts och en polermaskin så kan väl egentligen vilken idot som helt glänsa ;)
    ta mig vettja!
  • Sharatain
    janniahlholm skrev 2010-02-05 00:33:02 följande:
    ahaaaa. nu hänger jag med :) det kan jag skriva på!lite puts och en polermaskin så kan väl egentligen vilken idot som helt glänsa ;)ta mig vettja!
    ja :) vi kör på dig istället!
  • Selfish Geene

det står inget om kandidaternas kompetens eller moral (utom att A möjligen är korrupt)

En hjälteutmärkelse är bara värdefull om jag delar värderingar med landet som utfärdat den.

(för övrigt borde alla som tror sig kunna välja en världsledare baserat endast på kunskaper om dennes drog- eller sömnvanor omedelbart fråntas sin rösträtt)

• Memnok77

Den här tråden bevisar faktiskt en rätt så intressant sak. Det finns alltid undantag från statistiken. Rent statistiskt sätt är en person som dricker en flaska whiskey per dag inte direkt förmögen att fatta speciellt bra beslut. 99 av 100 personer som är såpass gravt alkoholiserade kan antagligen inte sköta ett vanligt jobb än mindre leda ett land. Churchill är undantaget som bekräftar regeln. Samma sak med Hitler egentligen, de flesta vegetarianer och nykterister jag känner är riktiga mesar som knappt skulle säga emot någon, de är knappast de personerna jag ser starta ett världskrig (även om de ofta är väldigt ideologiskt blinda för att någon ser världen annorlunda än vad de gör).

Så om man nu hade bortsett från att man vet vilka personerna bakom beskrivningarna är och hade valt C (eftersom man själv var vegetarian och nykterist och ansåg att det var det bästa sättet att leva) så hade oddsen talat för att man hade fått just en mesig vegetarian och inte Hitler. Hade man valt B så hade man antagligen fått ett fyllo som knappt klarade att fatta beslut och hade man valt A så hade man fått en vidskeplig person som var ofokuserad.

Rent statistiskt sett alltså.

• Micalela
    janniahlholm skrev 2010-02-05 00:06:04 följande:
    Jag valde C, men sen nekar jag inte till att Hitler var en stor man, och förmodligen den störste ledare världen har sett hittills.Tänk er den mannen men ett hjärta av guld och vettiga åsikter, då skulle världen kunna bli ett ganska trevligt ställe :)
    där sa du nått!!

micalela.blogg.se
  • FreeForAll

Jag valde C!

Att Hitler var vegetarian betyder inte att alla vegetarianer är som Hitler. I så fall kanske alla mörkhåriga är som Hitler också?

Jag är PK, skjut mig.
  • TeeTee

Valde B. Blev skrämd av meningen Han har även lätt att få med sig folk hos alternativ C. Dvs manipulativ. Inte bra!

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • TyskMamma

Jag vet mycket väl vilka som gömmer sig bakom svarsalternativen, alltså vore det inte politiskt korrekt av mig att välja för jag vet vem jag skulle ta.{#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Vem väljer du?