• Anonym (Mullig)

Hur ska jag göra för att lyckas?

Hej hej..
    Känner att jag vill tappa mina överflödiga kilon nu till sommaren..!
    Har hört om en massa piller som ska hjälpa en på traven men de e så otroligt dyra.
    Finns det någon där ute som sitter och håller på ett eller flera tips så tackar jag och tar emot :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att lyckas?
  • Mia skönhetsexperten

Hej!

Det finns egentligen bara en sak som fungerar när man ska gå ner i vikt. Att man förbränner mer energi än man äter. Vilket är mycket lättare sagt än gjort…

Ett av de piller som finns på marknaden är Alli. Det sägs hjälpa en på traven att gå ner ett kg extra när du själv går ner två. Det hjälper alltså inte att bara äta Alli och tro att man går ner i vikt av det.

Av egen erfarenhet har jag två råd som jag tycker fungerar.  Det första är att visualisera dig själv i din målvikt. Dröm alltså fram hur du ser ut, vad du gör och hur du mår! Tänk positiva tankar! Dela sedan upp ditt mål i små delmål, annars känns allt bara orealistiskt och tungt. Fundera på vad som kan motivera just dig, att bli piggare? Att komma i de gamla jeansen? Eller att känna sig riktigt fin på bild? Om man har försökt gå ner i vikt tidigare men inte har lyckats så beror det ofta på den mentala biten.

Det andra tipset är lite redskap som gör att träning blir så otroligt mycket roligare! Det första är en mp3-spelare, fyll den med peppande favoritmusik! Det andra redskapet är en pulsklocka, den talar om för dig hur mycket du ska träna och vilken puls du ska ha. Den lagrar allt man har gjort så man kan gå tillbaka och se hur mycket man verkligen tränar. Den har fått mig att komma i gång! Jag använder en av märket Polar, den ger meddelanden varje söndagskväll, t.ex. ”incomplete trainingweek” eller ”Very good!!!” . Man blir otroligt peppad av att någon hejar på en och klagar när man har tränat för lite.

Ett sista tips blir att sysselsätta dig när du blir sugen på något!

Lycka till!

/Elin Fagerberg

Skönhetskonsult och skribent för gazet.se

Svar på tråden Hur ska jag göra för att lyckas?