Bonus som inte klara av någon förändring!
Hej.
Jag är lite less idag. Less på att inte få vara själv med min sambo på kvällarna.
Har skrivit om detta förr.. men inte just här. men mitt problem handlar om en pojk som jag vill flytta på. Bokstavligt talat.. hans säng är placerad så att när han ligger i sin säng ser han oss i V-rummet och vi ser han så klart. Det finns ingen dörr mellan oss. Vi har försökt att stänga hans dörr.. bara lite men det är går. Inte ens en centimeter.. han blir galen då, gråter och blir förstörd. Senast igår började vi prata om att få stänga dörren. Eftersom vi såg en film och barnet började ropa att vi har för högt ljud. (vi hade som vanligt) Och vi sa att om han blir störd kan vi stänga igen dörren lite så han hör sitt sagoband och vi får se på tv. Men nej nej.. aldrig. Så han höjde sitt sagoband så vi sitter och hör bamse hela tiden. Vilket vi inte gick med på..
SUCK
Man känner sig hela tiden bevakad. Och vi kan inte koppla av och bara vara vi, sitta och mysa och pussas (inget mer än så.. självklart). Men det känns inte så kul när man vet att man har nån som tittar på en. Visst inte alltid men ändå. Jag vill kunna prata med min sambo om dagen utan att barnet hör!
Vi har tagit upp ommöblering för barnet. Och sagt att det vore väl kul. Kanske måla om nån vägg och skaffa en till bokhylla men icke.. nej nej. Aldrig jag vägrar....
Suck igen. Detta barn har inte kommit från en familj som bröt upp och har inte varit med om mycket förändringar. De har aldrig bott tillsammans. (Som en biofamilj alltså). Tycker det är kul att få göra om i hemmet. Men barnet vägrar det.. vi försöker göra det till en kul grej och muta med allt möjligt men det är NO GO.
Vad ska man göra.. det är andra grejer som gör livet lite knepigare också.
Men igår satt jag och ville ha lite mysigt med min sambo.. men det går inte med barnet tvärs över lägenheten.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:50
Lite halvdum rubrik kanske. Han "vägrar" gå med på förändring. han klarar ju av det, men det ska aldrig gå lätt. Alltid bråka om det för att sen tycka det är helt okej. Nån gång vill man ju slippa bråket när man vet vad slut resultatet blir.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 21:40
Nu är det iaf några dagar sen vi ändrade. Och han sover som en stock i sitt ommöblerade rum. =) Det gick bra, och det känns så skönt. Det var ju ett nödvändigt ont.. och det ska inte behöva göras om igen. För nu kan vi alla leva och må bra tillsammans.