• elinvd

Har du haft sex med någon som du inte kan tänka dig att ha barn med?

Det finns en tråd där många skriver saker som "Om man inte kan tänka sig att ha barn med personen så ska man inte ha sex alls." "Det spelar ingen roll om man använder dubbla skydd, vill man inte ha barn så ska man inte ha sex."

Så har du haft sex med någon som du inte kan tänka dig att skaffa barn med?

Don't let other people determine your future
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 22:16
    ojdå, såg nu att det fanns en likadan omröstning redan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du haft sex med någon som du inte kan tänka dig att ha barn med?
  • Gung Ho
    utlandssvensk75 skrev 2010-02-09 13:19:55 följande:
    om man har samlag utan skydd.och skydd innebär att både mannen och kvinna skyddar sig om de inte vill ha barnsom skyddet räknas inte kivnnan som käkar p-piller och mannen som litar på att kvinnan käkar p-piller så att han slipper kondomen, särskilt vid tillfälliga förhållandenså länge man skyddar sig kan man knulla vem som helst hur mycket som helst
    Fast även med skydd så får man vara beredd att ta konsekvenserna om dessa skulle fallera.
  • utlandssvensk75
    Add3 skrev 2010-02-09 13:22:06 följande:
    Fast även med skydd så får man vara beredd att ta konsekvenserna om dessa skulle fallera.
    klart, men sannolikheten till en graviditet när båda partner skyddar sig är nästan obefintligt.
    däremot har alla "ofrivilliga" pappor man kan läsa om här på FL inte använt kondomen (annars hade de inte blivit pappor)
    att man inte vill bli förälder innebär att man måste skydda sig.
    man kan kanske slippa skyddet och lita på partner och allt funkar jättebra
    man kan också slippa skyddet och lita på partner och det kan bli en graviditet. då har män inget att säga om och alla argumet typ man skaffar barn när både är med på det och det är egoistiskt att inge göra abort när mannen inte vill ha barnet faller i vattnet
    man kan ha sex med vem man vill och när man vill så länge man ser till att man är skyddat.
  • Gung Ho
    utlandssvensk75 skrev 2010-02-09 13:33:55 följande:
    klart, men sannolikheten till en graviditet när båda partner skyddar sig är nästan obefintligt.däremot har alla "ofrivilliga" pappor man kan läsa om här på FL inte använt kondomen (annars hade de inte blivit pappor)att man inte vill bli förälder innebär att man måste skydda sig.man kan kanske slippa skyddet och lita på partner och allt funkar jättebraman kan också slippa skyddet och lita på partner och det kan bli en graviditet. då har män inget att säga om och alla argumet typ man skaffar barn när både är med på det och det är egoistiskt att inge göra abort när mannen inte vill ha barnet faller i vattnetman kan ha sex med vem man vill och när man vill så länge man ser till att man är skyddat.
    Grunden till denna tråd är en annan tråd (www.familjeliv.se/Forum-4-51/m50571196.html), där (hävdas det) både mannen och kvinnan änvände skydd. Självklart ligger det i mannens intresse i detta fall att hävda att även han haft skydd trots att kvinnan ätit p-piller, så man vet ju hur det egentligen gått till.

Det är en klassisk 'stackars lurade pappor' tråd.

Jag kanske är ett unikum, men bortser man från ONS då det funnits andra anledningar att ha skydd än själva barnagörandet, så har iaf jag aldrig varit pigg på att ha kondom om tjejen redan varit skyddad. Äta kola med papperet på och allt det där...{#lang_emotions_wink}
  • utlandssvensk75
    Add3 skrev 2010-02-09 13:45:40 följande:
    Grunden till denna tråd är en annan tråd (www.familjeliv.se/Forum-4-51/m50571196.html), där (hävdas det) både mannen och kvinnan änvände skydd. Självklart ligger det i mannens intresse i detta fall att hävda att även han haft skydd trots att kvinnan ätit p-piller, så man vet ju hur det egentligen gått till.Det är en klassisk 'stackars lurade pappor' tråd.Jag kanske är ett unikum, men bortser man från ONS då det funnits andra anledningar att ha skydd än själva barnagörandet, så har iaf jag aldrig varit pigg på att ha kondom om tjejen redan varit skyddad. Äta kola med papperet på och allt det där...
    hej

jag läste tråden i fråga och tycker inte att mannen i tråden inte använde kondomen utan bara friserar sanningen för hustrun.
    det är helt ok att inte använda kondomer om tjejen är skyddat men då kan man inte senare kräva aborten om tjejen blir på smällen eller "räkna sig om ofrivillig pappa"
    min erfarenhet är att killar har en övertro på p-piller och andra kvinnliga p-medel. det stämmer att p-piller skyddar i 99% av fall, men de är tråkiga att t eftersom de flesta sorter måste tas varje dag, samma tid, och det kan glömmas lätt bort (utan avsikt)
    jag läste nyss en fransk undersökning om kvinnor som använder p-piller. studien visade att en kvinna som i genomsnitt äter p-piller i femton år kommer minst två gånger under de 15 år att glömma ta den utan även att märka att hon inte har tagit p-pillret. många kvinnor som använde p-piller klagade just att de var så komplicerade att ta just pga de måste tas varje dag.
    man läser om många kvinnor på fl som blir gravida trots p-piller och det är födmodligen därför att de glämde att ta de (eller att de i rätt tid) och inte ens märkte att de missade pillret.
    så tänk på de nästa gång du stoppar i den utan kondom och inte kan tänka dig ha barn med tjejen i frågan
  • Aronia
    elinvd skrev 2010-02-06 22:12:48 följande:
    Det finns en tråd där många skriver saker som "Om man inte kan tänka sig att ha barn med personen så ska man inte ha sex alls." "Det spelar ingen roll om man använder dubbla skydd, vill man inte ha barn så ska man inte ha sex."Så har du haft sex med någon som du inte kan tänka dig att skaffa barn med? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 22:16ojdå, såg nu att det fanns en likadan omröstning redan
    Det vore otänkbart att släppa någon människa så nära in på livet som ett samlag är, om det inte vore en som älskar mig och som jag älskar, alla andra får hålla sig på en mils avstånd, eller nåt. Den som har tillträde till mitt innersta ska krävas uppylla en hel del förväntningar av mig.
  • Jossebell

svaret är ja

och nu när jag är nöjd och känner mig för gammal för att bli mamma igen (41 år) så har jag ändå inte stängt nöjesbutiken för min man

• Stackhouse
    Jossebell skrev 2010-02-09 18:53:11 följande:
    svaret är ja och nu när jag är nöjd och känner mig för gammal för att bli mamma igen (41 år) så har jag ändå inte stängt nöjesbutiken för min man
    Bra sagt!
    Du vill ligga med mig, det går inte, du är snuskig!
  • colera

Jag har haft sex med folk jag inte planerat barn med, men hade det blivit barn hade jag givetvis tagit hand om det!

• LyckligtSlut
    colera skrev 2010-02-22 15:59:45 följande:
    Jag har haft sex med folk jag inte planerat barn med, men hade det blivit barn hade jag givetvis tagit hand om det!
    Ungefär det jag menar också. Man kanske inte hade det som tanke när man började ha sex, men klart man fattar att man får ta ansvar om det blir nåt.
  • rednose

bara undrar TS - vilka svar hade du förväntat dig eftersom du startar en sån här tråd?? Är du förvånad? 

• Dr Mupp

Det var inte planerat att vi skulle ha barn när vi började ha sex att det sen blev barn och långvarit förhållande visste vi ju inte då.

• elinvd
    rednose skrev 2010-02-22 16:02:24 följande:
    bara undrar TS - vilka svar hade du förväntat dig eftersom du startar en sån här tråd?? Är du förvånad? 
    Nej jag är inte förvånad alls.
    Har du läst hela tråden? Syftet med tråden? Det står flera gånger. I TS också.
    Don't let other people determine your future
  • Gung Ho
    LyckligtSlut skrev 2010-02-22 16:00:53 följande:
    Ungefär det jag menar också. Man kanske inte hade det som tanke när man började ha sex, men klart man fattar att man får ta ansvar om det blir nåt.
    Fast det är på denna punkt jag tror att 'stackars pappor' sidan (den debatt som ju är bakgrunden till denna tråd) har tappat fokus på vad samlag faktiskt är. Oberoende av vilken 'rekreationell' aktivitet vi fått det till, så är det ursprungliga syftet att göra ett barn. Även om man på olika sätt försöker undvika att så sker, bör man inte glömma att ibland besegrar naturen alla försök till att undvika graviditet. Då får man helt enkelt stå sitt kast på det ena eller det andra sättet.
  • Spanjoren

Jag har legat med en eller två som jag skulle kunna tänka mig att ha barn med. Min sons mamma är den ena och i det andra fallet har jag inte bestämt mig om jag tycker det eller ej...

• Zhna

Om man är bisexuel då? Om Jag ligger med en kvinna så måste det bli minst 5-7 barn, annars är det en skymf mot både Mig och naturen. Men om Jag ligger med en man så blir det inga barn hursomhelst. Tack och lov att Jag fortfarande är en jungfru! Fy på alla som har brottom med sex, men, men. En Drug är alltid en Drug medan en Zhna alltid är en Zhna. En stor skilnad mellan kvantitet och kvalitet verkligen.

Svar på tråden Har du haft sex med någon som du inte kan tänka dig att ha barn med?