• Mammadeus

Mitt-första-år-bok för ensam förälder?

Jag har slängt den mitt-första-år-bok jag köpte till min son för att var och varannan fråga förutsatte att de biologiska föräldrarna var i ett förhållande. Skulle så gärna vilja ha en sådan bok till honom, vet ni om det finns någon där det inte är massa plats för kort på mamma och pappa under graviditeten, frågor om hur föräldrarna träffades mm, kanske bara frågor om barnet att fylla i?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 09:14
    Har hittat och beställt en sådan bok för olika familjekonstellationer nu, Baby Bird Universe hette den.

• Svar på tråden Mitt-första-år-bok för ensam förälder?
  • Sorbus

Vi har en bok "Mitt första År" med bilder av Elsa Beskow (Bonnier Carlsen förlag) som vi fick. I den är namnen det enda man ska fylla i om föräldrarna.

• Lejonninnan

Varför inte göra en fotobok! Det finns flera on-line företag som har det. Jag gjorde en på Extrafilm och dessa kan man utforma precis som man vill, lägga in text, arrangera bilder mm. Resultatet blev otroligt snyggt och bra. Sen kan man beställa extra till tex. mormor o morfar!

• Sorbus
    Lejonninnan skrev 2010-02-06 23:14:07 följande:
    Varför inte göra en fotobok! Det finns flera on-line företag som har det. Jag gjorde en på Extrafilm och dessa kan man utforma precis som man vill, lägga in text, arrangera bilder mm. Resultatet blev otroligt snyggt och bra. Sen kan man beställa extra till tex. mormor o morfar!
    smart!
Svar på tråden Mitt-första-år-bok för ensam förälder?