Så här gör vi
Sedan Elliot var någon vecka höll vi honom över handfatet, och som sagt: det strittade lite hit och dit. När det var dags för bajs, höll vi honom ovanför toastolen när vi hann.
Vid tre månaders ålder började han bajsa bara på morgonen så då gick det hur bra som helst med den biten.
Vi testade pottan (en sådan med ryggstöd och sidor, samt bälte) vid 4 mån(pga jobbigt för ryggen. Inte populärt! Vid 5 månader prövade vi igen. Vi hade den på skötbordet för att underlätta för ryggen(han kan ju inte sitta själv).
Nu vid 6 månader bajsar han bara på potta. Jag märker när det är dags. Hoppas bara jag ser tecknen om jag sitter och fikar med en väninna, han har bajsat i blöja en el två gånger de senaste 2 månaderna.
Hur man ska göra med kisset vet jag inte, men han fattar att pottan betyder klämma, så det kommer oftast några droppar och en prutt :). Han sitter en stund vid varje blöjbyte.
Vi använder dessutom tygblöjor,vilket gör att han känner att det blir blött då han kissar och lättare kan fatta grejen tror jag.
Detta är mitt fjärde barn och jag ångrar att jag inte gjort så här med de tidigare,även om de skippade blöja relativt tidigt.
Det är inte jobbigt!