• HannaPanna29

Dina bästa tips för att få tillbaka figuren?

Hej alla mammor! Som nybliven mamma undrar jag nu vad ditt bästa knep är/var för att få tillbaka formen? Skriv gärna vad du vägde, hur lång tid det tog att gå ner, hur du fick bukmuskulaturen att gå tillbaka och i vilka intervaller du gjort ditt knep.

Amning som tips behöver du inte skriva då det dels inte är allmängilltigt och dels inte alla som kan.

Kör på!

• Svar på tråden Dina bästa tips för att få tillbaka figuren?
  • Kickanwiden

Jag gick upp 30 kg.
    Har en storlek 34 i vanliga fall.
    Mitt tips är .. håll inte igen på maten .. då slutar det ofta med att
    man framåt kvällningen stoppar i sig onyttigheter.
    Ät på regelbunda tider och drick mycket vatten.. promenader på det gör susen .

Gick ner allt på 5 månader

• Mälaröbo

Trots det du skriver i ts om amning så tänker jag  säga det ändå:

Mitt bästa tips är att SLUTA amma!

Jag gick enbart upp under amningen och inte förrän jag slutat sjönk de sakta men säkert undan.

• nica83

Jag gick massor med promenader med barnvagnen. I gott sällskap av andra mammor blir det en trevlig sysselsättning och bra med frisk luft för bebisen också. Alla väder.

Stegräknare så jag pushade mig själv att gå minst en 10 000 stegspromenad om dagen. Rekordet blev lite över 30 000 steg på en dag och det har jag inte slagit ännu

I övrigt sunt förnuft bara! Lycka till! Klarade jag av komma ner i min normala vikt ganska snabbt kan du det med!! (jag gick upp nästan 30 kg)

- Lycklig mamma till J -
  • AnnaH

Efter första graviditeten gjorde jag inget speciellt. Lite statiska övningar för magen bara. Gick ner de 15 kilo jag gått upp på 2 veckor, bukmuskeldelningen gick tillbaka på 4 veckor och midjemåttet var tillbaka på en månad. Då hade jag tränat precis som vanligt hela graviditeten så jag hade redan förbränning och blodcirkulation igång.

För 4 veckor sedan kom barn nummer två, 20 månader efter första barnet. Denna gång kunde jag inte träna under andra halvan av graviditeten vilket märkts efter. Gick bara upp 11 kg och har nu gått ner 8 kg, vill inte gå ner mer. Har 8 cm kvar till mitt normala midjemått och bukmuskeldelningen är nästan nere på normala mått (får två fingrar emellan). Använde Belly Bandit, som svar #1 här i tråden handlar om, samt statiska magövningar enligt Tupplermetoden i snitt varannan dag. Har nu återupptagit lättare konditionsträning (raska promelader och crosstraining) också för att öka blodgenomströmningen samt bränna bort det sista på magen. Sedan börjar projekt muskelbyggnad för muskelmassa har jag tappat rejält, speciellt rumpa, rygg och överarmar.

Jag är 165 cm lång, väger idag 58 kg vilket är nära den trivselvikt jag hade innan barnen. Ammade första barnet i 10 månader och helammar ännu andra barnet. Har haft mycket mjölk med båda barnet och snittar 3500 kcal per dag mot de 2500 kcal jag normalt stoppar i mig när jag inte är gravid eller ammar.

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ > www.annaharr.se
  • mammatilljames

den här maggördeln, man kan tydligen börja med den redan dagen efter förlossningen. Men jag har inte vetat om den, nu är min son 4 mån. Kan man fortfarande börja använda den? Eller fyller den ingen funktion då?
    Det stod att den var särskillt bra till de som blivit snittade.. förstod inte riktigt vad den hjälper för, mer än att få mindre midja. Blev snittad, och är i stoooort behov av mindre midja, och plattare mage. Ser fortfarande gravid ut. 

Svar på tråden Dina bästa tips för att få tillbaka figuren?