haha! här funkar inte hot om att gå själv iaf. sonen hade en kort liten period när han gärna la sig på golvet i affären och absolut inte skulle följa med. han skrek inte, utan bara låg där och sa nej. när jag tröttnade så sa jag att "då får du väl ligga där så går jag vidare, för nu vill jag inte stå här längre" så började jag gå. inte en reaktion... gick en liten bit till så jag kom utom synhåll för han, så jag kunde stå och smyga på honom. han låg kvar... tillslut kom det ju folk som undrade om han tappat bort mamma, så då var jag ju tvungen att dyka upp. han skulle fortfarande inte med, men då fick han följa med under armen
har testat ett par gånger till, men han förstod väl att jag inte försvann och att det kom ju alltid nån och pratade med han
har sagt att om han inte slutar krångla och klär på sig nu, så får han stanna hemma själv. "jag vill det" sa han och gick in på sitt rum och började leka.
så här kommer jag ingenstans med hot iaf, även om jag faktiskt gör allvar av dom flesta.
"mutor" i form av " sluta nu om det ska bli nåt lördagsgodis idag" funkar sådär. mutor som "gör så så får du det" förekommer faktiskt inte. säkert skulle jag göra det tillslut om det var enda sättet, men han är oftast väldigt enkel och "följsam"
just nu sover han (motvilligt) middag för första gången i år. vet inte om jag ska kalla det hot, löfte eller muta, men om han inte sov middag idag så kan vi inte åka till stan och titta på rallybilarna ikväll. helt enkelt för att det är såpass sent på kvällen så han skulle inte orka utan middagssömn.