• USB

pco och lchf

Fick PCO-diagnos i november. Har haft en blödning sedan juli 2009. Jag började med LCHF-kost för två veckor sedan och har nu fått mens.
    Är det nån mer som ätit LCHF och fått ordning på PCO:n? Kan det verkligen ske förändringar redan efter två veckor?!?!

• Svar på tråden pco och lchf
  • Messina

Jag har haft konstaterad pcos sedan ca 1999, efter att jag började äta lchf  för ca ett halvår sedan har jag nästan haft regelbunden mens, 30-35 dagar mellan gångerna. Innan har det kunnat komma lite hur som helst med  allt från 25 dagar till 4 mån emellan.

Tycker mig se en liten förbättring när jag gör vul också, bilden ser inte lika mycket ut som en schweizerost längre{#lang_emotions_smile}

Så jag börjar faktiskt tro på det lite.. Hade jag vetat det för femton år sedan hade jag nog aldrig mer ätit en kaka, vem vet, då kanske man inte hade utvecklat mer och mer symptom..

Tycker att det åtminstone är värt att prova för alla pco.are, enkelt och utan läkemedel..

• Kiwi86

Min läkare säger att om man äter bra kost och tränar,går ner i vikt osv så kommer kroppen oftast igång och alla hormonstörningar normaliseras Så fortsätt om det funkar!

• fröken 1981

Jag har oxå PCO och har gett mig på det där med lchf. Måste erkänna att jag fuskat lite men det känns otroligt bra i kroppen att inte äta kolhydrater. Hoppas på att denna kost även gör skillnad för mig ang mensen. {#lang_emotions_smile}

• Little me

Jag fick också veta i höstas att jag har PCO. Men började precis som ts med LCHF eller GI-noll som vår metod heter.

Hade haft mens 4 gånger på ett år innan dess. Sen dess har jag haft mens varje månad, två gånger med hjälp av provera men fler gånger av mig själv.
    Vill starkt tro att det är viktnedgången som gjort det.

Nu har jag ätit andra dosen av Pergotime, hade en mycket fin äl för två veckor sen och har bim i veckan som kommer.
    Hoppas att det har gått vägen.

Men om man nu har gått och blivit på smällen ;) ska man då sluta med LCHF??

• Pikapika
    Little me skrev 2010-02-14 09:19:47 följande:
    Jag fick också veta i höstas att jag har PCO. Men började precis som ts med LCHF eller GI-noll som vår metod heter.Hade haft mens 4 gånger på ett år innan dess. Sen dess har jag haft mens varje månad, två gånger med hjälp av provera men fler gånger av mig själv.Vill starkt tro att det är viktnedgången som gjort det.Nu har jag ätit andra dosen av Pergotime, hade en mycket fin äl för två veckor sen och har bim i veckan som kommer. Hoppas att det har gått vägen.Men om man nu har gått och blivit på smällen ;) ska man då sluta med LCHF??
    Nej, men kanske öka på med lite mer kolhydrater i form av grönsaker. Gå gärna in i den här tråden
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m49531891.html

och berätta, de tror att lchf/GI-noll är lurendrejeri, ungefär som att säga till någon som har svårt för att bil gravid att "slappna av"... Synd, för det funkar ju verkligen kanonbra för många

Håller tummarna för att du får ett pluss!!
  • Little me
    Pikapika skrev 2010-02-14 09:47:48 följande:
    Nej, men kanske öka på med lite mer kolhydrater i form av grönsaker. Gå gärna in i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-7-133/m49531891.html och berätta, de tror att lchf/GI-noll är lurendrejeri, ungefär som att säga till någon som har svårt för att bil gravid att "slappna av"... Synd, för det funkar ju verkligen kanonbra för många Håller tummarna för att du får ett pluss!!
    Fick ett plus på första månaden med äl med hjälp av pergotime.
    Tyvärr fick jag bara vara glad ett knappt dygn innan missfall, det kändes ganska hårt.

Nu får jag inte äta pergotime för min gyn den här månaden för att "kroppen måste återställa sig och vila".
    Men får jag egen äl är det ingen fara tydligen.
    Så nu håller jag tummarna för en ny äl till helgen. Känns dock inte som att det kommer bli så, men vi får väl sexa ändå :)
  • USB
    Little me skrev 2010-03-01 12:24:17 följande:
    Fick ett plus på första månaden med äl med hjälp av pergotime.Tyvärr fick jag bara vara glad ett knappt dygn innan missfall, det kändes ganska hårt.Nu får jag inte äta pergotime för min gyn den här månaden för att "kroppen måste återställa sig och vila". Men får jag egen äl är det ingen fara tydligen. Så nu håller jag tummarna för en ny äl till helgen. Känns dock inte som att det kommer bli så, men vi får väl sexa ändå :)
    Beklagar missfallet!
    Själv mår jag jättebra av LCHF. Har efter fem veckor gått ner 8kg och under den tiden har jag även fått två menstruationer. Helt fantastiskt tycker jag som inte haft egen mens på ett halvår. Den här kosten funkar verkligen bra på oss med PCO.
Svar på tråden pco och lchf