Hur ska jag veta ?
Jag är en kvinna som är har varit tillsammans med min man sedan 17 år tillbaka. Har aldrig haft en tanke på att träffa någon annan. Det senaste året tycker jag dock att vårt förhållande har gått på sparlåga. Vi har två små barn, jobbar skift båda två och har ett hus som ska skötas. Jag känner att jag absolut älskar min man men jag är inte attraherad av honom. Känner inte något större behov av sex utan har det mest för att han vill.Så jag undrar om jag älskar honom som en vän, min bästa vän i hela världen försvisso.
Nu har jag då träffat en annan på mitt jobb. Jag var otrogen i slutet av nov och gick sedan hem och berättade det. Och min man och jag kom fram till att vi skulle försöka lappa ihop vårt äktenskap. Men jag har trots detta inte slutat att träffa denne man. Jag tror inte att han är någon att lita på men jag är väldigt attaherad av honom. Hur sjutton ska man bli klok på vad som är rätt att göra ? Jag vill verkligen inte lämna min familj, men om jag ska vara ärlig är det nog mest hela grejen runt omkring med barnen och tryggheten som jag tänker på och inte så mkt på min man. Så är det rätt då ? Och är det ens lönt att försöka ? Hur sjutton ska man bli klok på vad som är rätt och fel ??