• Pinje

Öppen skryt-, fråge- och stöttningstråd (ds) forts.

Välkomna främst alla föräldrar att fråga om sånt ni funderar över, skryta över våra underbara barn och söka stöttning då vi alla vet att man ofta får kämpa för sitt barn. Finns så många föräldrar här inne med så mycket erfarenhet.

Vill också förtydliga att denna är vidöppen för alla nyblivna föräldrar till barn med ds och jag vill inte ha den flyttad till medlemsgrupper för där kommer ingen ny att hitta den!!!

Har ni kompisar eller bekanta med ds så är ni absolut välkomna med funderingar men rena intervjuförfrågningar och skolarbeten undanbedes. Starta en egen tråd under barn/funktionshinder istället för det!

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48585792.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-23 21:14
    Här har ni länken till DS-listan med massor med namn www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50422381.html

• Svar på tråden Öppen skryt-, fråge- och stöttningstråd (ds) forts.
  • anne h

Har alla sommarlov/semester nu? =)

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mamma till fyra kottar

Svenska Downföreningen nätverk i Västmanland ordnar sommarvandring:

Precis som förra året blir det vandring till vindskydden vid Olof Jons  Damm i Sala första lördagen i Augusti (4/8). Det blir självklart  möjlighet till fiske vid vindskydden också (fiskekort kostar 10kr/dygn  och köpes t.ex på campingen). Vi ordnar så det finns  3 varianter där  man går olika långt och alla möts sedan upp på samma plats för gemenskap  runt öppen eld. Var och en tar själva med dricka och något att grilla. 

läs mer på:    

Medlemskap inte nödvändigt - alla är välkomna.  

• anne h

*puttar upp*

Ni som söker oss andra, ni vet väl att de flesta här även finns på FB där vi har våra egna grupper

Självklart finns vi här också.. 

• popcornplaya

Bra att putta upp den här tråden :) det var hit jag hitta när jag ff va på bb med Alice, och nu fyller hon snart två!!! Sjukt vad tiden går!

• anne h
    popcornplaya skrev 2012-09-17 19:55:54 följande:
    Bra att putta upp den här tråden :) det var hit jag hitta när jag ff va på bb med Alice, och nu fyller hon snart två!!! Sjukt vad tiden går!
    ..och min fyller snart 13 år
  • AugurHandisam

Finns det några här som har barn mellan 9-15 år i Stockholm eller Örebro med funktionshinder, som tror att era barn skulle vara intresserade att delta i en undersökning på uppdrag av Handisam. Kontakta gärna mig i så fall på manna.augur@gmail.com
    Tack på förhand!  

• anne h

Hej. Tänkte putta upp tråden ifall det kommer nya föräldrar. 
    Numer finns vi på FB i en grupp med över 700 medlemmar, välkomna dit om ni är föräldrar till barn med DS.

Sök efter gruppen "underbara downs barn" (särskrivet). ansök om att bli medlem där så får du ett meddelande på fb. Observera att det inte kommer i inkorgen utan under "övrigt". Finns som en mapp under meddelanden. Svara på det mejlet så blir du snart insläppt.
    OBS! Gruppen är ENDAST för föräldrar till barn med DS, är du vän, personal, mormor, syster, morbror osv så finns det andra grupper för dig, sök då på "Underbara barn med Downs syndrom" alternativt "underbara downs barn"

• anne h

Uppdatering för gamla som nya här:

Ni som är föräldrar till barn med DS -oavsett ålder på barnet- är välkomna till FB-gruppen "Underbara downs barn"

www.facebook.com/groups/54919383510/

.
    (ansök om att bli medlem där så får du ett meddelande på fb. Observera att meddelandet förmodligen inte kommer i inkorgen utan under "övrigt". Finns som en mapp under meddelanden. Svara på det mejlet så blir du snart insläppt.)

Svar på tråden Öppen skryt-, fråge- och stöttningstråd (ds) forts.