• LoveP

Pergotime igen efter första barnet?

Hej , undrar lite när det gäller att börja igen med pergotime då man fått ett barn. Någon som ätit pergotime igen efter första barnet?
    Jag ska börja efter min nästa menstruation (som kan dyka upp alltifrån 12-22 v från den förra :)) Jag blev gravid på dubbelkur men ska börja med enkel även om det inte gav utslag på enkel förra omgången? Är detta vanligt? Någon annan som har erfarenhet?

• Svar på tråden Pergotime igen efter första barnet?
  • morrem111

Hej! Har en son på drygt två år som kom till på första kuren Pergotime enkel dos. Jobbar på ett syskon till honom och tog sista tabletten Pergotime enkel dos igår. Så nu väntar vi på ägglossning och på att ha lika bra resultat som förra gången. Jag har egen ägglossning men det verkar som äggen behöver lite hjälp på traven.

• talia

För mig krävdes det trippelkur första gången. Läkaren sa andra gången att det var lika bra att köra med trippel direkt. Det gjorde jag, och det funkade.

• beijer

hejsan,..

har ätit pergotime med min dotter togs sej på 1:a försöket..
    nu har vi startat i gång med ett syskon..
    har ätit en kur men mens kom i söndags...
    så nu har ja på börjat min nya kur..
    ni som har ätit innan hur har eran mens blivvit efter åt?
    fick mens i söndags lite grann blödning o även måndagen sen tisdagen så var den slut..
    är det normalt?
    något man behöver ora sej för?
    Brukar ha mens annars typ 5-6 dagar.. o sen brukar det blöda kraftigt dem 3 första dagarna o sen sakata minska ner..
    men så var det inte denna gång..
    Har även haft illamående från o till.. härom dagen så mådde ja så illa att ja trodde ja skulle spy.. men efter lite mat så blev det bättre..
    hade ja inte haft mens så hade ja trott att ja var gravid..
     som sagt n¨ågon som fått konstig mens efter pergo?
Svar på tråden Pergotime igen efter första barnet?