• Röllekan

hi hi..måste bara berätta (stackars barn)

Jo,eftersom man har ganska bra koll på bajset då barnet inte bajsar i blöja, får man ju fnissa lite ibland..
    Min lillkille på 6månader bajsade i toan här om dagen. Först kom det en korv, sen bara hängde den bara där jättelänge och dinglade ovanför vattnet, en lång bit från rumpan. Då har lilleman svalt ett av mina långa hårstrån, antagligen vid amning och nu kom den ut som en förbindelselänk mellan korvarna :). Stackarn, som ätit hår..
    Jo,jag vet, jag är lite knäpp{#lang_emotions_smile}men man blir rätt insnöad på kiss och bajs då man pysslar med EC

• Svar på tråden hi hi..måste bara berätta (stackars barn)
  • nausika

Jo, man får fin koll på vad som åkt in i magen och hur magen trivts med det...

• hella82

haha..när min son var ca 1,5 år och vi satt i en park och fikade så sa han "potta", så min kille höll honom bara vid en buske...då bajsade han ett lass precis vid min killes sko! haha..folk gick förbi och stirrade ;) som tur var så var vi på semester i en stad där vi inte känner någon :D

melker 080101
  • zuzzan
    hella82 skrev 2010-02-19 15:23:12 följande:
    haha..när min son var ca 1,5 år och vi satt i en park och fikade så sa han "potta", så min kille höll honom bara vid en buske...då bajsade han ett lass precis vid min killes sko! haha..folk gick förbi och stirrade ;) som tur var så var vi på semester i en stad där vi inte känner någon :D
  • PetraMunchen

Man får sluta i tid bara... vi kör ju också med EC sen vår lilla va 2 månader och jag tröttna på nedbajsade kläder. Men en dag när vi var på en lekplats vid en uterestaurang (biergarten) så var den en tjej på kanske 6-7 år som mamman höll upp och hon kissa i buskarna precis brevid lekplatsen. Jag är väl inte normalt sett kräsmagad... men det fans faktiskt toaletter ca 200 meter bort! Så länge tänker i alla fall inte jag hålla upp sonen i det fria. Fast han har börjat säga till när han vill gå nu (är snart 18 månader).

• LadybugHD
    PetraMunchen skrev 2010-02-25 13:29:08 följande:
    Man får sluta i tid bara... vi kör ju också med EC sen vår lilla va 2 månader och jag tröttna på nedbajsade kläder. Men en dag när vi var på en lekplats vid en uterestaurang (biergarten) så var den en tjej på kanske 6-7 år som mamman höll upp och hon kissa i buskarna precis brevid lekplatsen. Jag är väl inte normalt sett kräsmagad... men det fans faktiskt toaletter ca 200 meter bort! Så länge tänker i alla fall inte jag hålla upp sonen i det fria. Fast han har börjat säga till när han vill gå nu (är snart 18 månader).
    Du sa "biergarten", jag antar att du var i Tyskland... Jag bodde där ett år och var chockad över hur föräldrarna tillät sina barn kissa och bajsa överallt. Det var t.o.m på trottoar kanten. Det var en kulturchock för mig då jag har aldrig sett det hända i varken Sverige eller Amerika. Ahhh, ok, jag har sett det ute på landet eller i en park utan toaletter men inte mitt i stan!
  • PetraMunchen
    LadybugHD skrev 2010-03-08 17:37:19 följande:
    Du sa "biergarten", jag antar att du var i Tyskland... Jag bodde där ett år och var chockad över hur föräldrarna tillät sina barn kissa och bajsa överallt. Det var t.o.m på trottoar kanten. Det var en kulturchock för mig då jag har aldrig sett det hända i varken Sverige eller Amerika. Ahhh, ok, jag har sett det ute på landet eller i en park utan toaletter men inte mitt i stan!
    Jag har då aldrig sett nån kissa eller bajsa så tidigare och jag har ändå bott här i över 3,5 år. Här är ju tom folk skygga för att amma offentligt! Jag har dock sett en mamma byta blöja lite avskiljt på en trottoar men jag det tycker jag väl kan va okej om det är akut å så.
  • skoladan
    hella82 skrev 2010-02-19 15:23:12 följande:
    Det kanske är läge att ha med sig bajspåsar så att man kan plocka upp efter sin bebis då, precis som en duktig hundägare gör.
  • Eisa

Som förbindelselänk HAAHAHAHAAHAHAHAHAHA så tekniskt och sakligt förklarat

• Anaiah
    skoladan skrev 2010-04-28 23:40:52 följande:
    Det kanske är läge att ha med sig bajspåsar så att man kan plocka upp efter sin bebis då, precis som en duktig hundägare gör.
    Ja, det skulle kanske inte vara helt fel
Svar på tråden hi hi..måste bara berätta (stackars barn)