• noorah

Vad är typiskt "svenskt" för dig?

som rubriken lyder...

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
  • Svar på tråden Vad är typiskt "svenskt" för dig?
  • Ungmamma83

En annan typsiskt svensk grej för mig är Gott&Blandat

• Stargirl
    PCOskruttan skrev 2010-02-13 19:06:58 följande:
    Fast jantelagen är en norrmans observation av ett danskt samhälle
    Fast det var ju inte ngn fakta som efterfrågades. Vad är typiskt svenskt för mig. Jag jan ju oxå agera ordpolis och säga att köttbullar inte är svenska från början och att Kalle Anka är ju Disneys påfund bla bla bla....Avundsjuka och Jantelagen är typiskt svenskt för MIG.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Furie

Att bilda köer, surhet rent allmänt, färgen beige och ordet lagom.

Höga tankar här ja

• PCOskruttan
    Stargirl skrev 2010-02-13 20:37:04 följande:
    Fast det var ju inte ngn fakta som efterfrågades. Vad är typiskt svenskt för mig. Jag jan ju oxå agera ordpolis och säga att köttbullar inte är svenska från början och att Kalle Anka är ju Disneys påfund bla bla bla....Avundsjuka och Jantelagen är typiskt svenskt för MIG.
    Fint att du plockade bort min smiley ur din citering. Det var en skämtsam observation. Inget jag menade att uppröra dig med.
  • Furie
    PCOskruttan skrev 2010-02-13 22:45:24 följande:
    Fint att du plockade bort min smiley ur din citering. Det var en skämtsam observation. Inget jag menade att uppröra dig med.
    Smileys kommer inte med vid citeringar har jag märkt.
  • Ungmamma83

Ordet lagom är typiskt svenskt

• Milkina cerka

">

Den här ligger det väldigt mycket i tycker jag..
    ..du simmar från stranden jag till stranden du i havet vi..
  • mosterYster
    smoothiz skrev 2010-02-13 17:22:00 följande:
    En av killarna planerar att ragga svenska brudar. På riktigt. Vi har rykte om oss att vara grymsnygga. Han har varit i Sthlm och kollat och är övertygad om att svenskor är blonda, yppiga och lättklädda.

Hm, bäddat för besvikelse, tyvärr...
  • Ulf Harrys Farsa
    mosterYster skrev 2010-02-14 00:14:14 följande:
    En av killarna planerar att ragga svenska brudar. På riktigt. Vi har rykte om oss att vara grymsnygga. Han har varit i Sthlm och kollat och är övertygad om att svenskor är blonda, yppiga och lättklädda. Hm, bäddat för besvikelse, tyvärr...
    Han kommer säkert långt med att flörta på dålig tysk-bryten engelska ;)
  • Lussan5

Jantelagen. Tro inte att du är nån. Avundsjuka. Inte visa känslor som inte är positiva.

• Weyoun

Jantelagen och lagom.

Men också gröna försommarbjörkar, maskrosängar, svampplockning, gul-röda höstträd, samer, kroppkakor, lukten av varm barrskog och snöslask =)

• mosterYster
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-14 00:58:43 följande:
    Han kommer säkert långt med att flörta på dålig tysk-bryten engelska ;)
    Fast i och med att svenska killar å andra sidan anses vara väldigt fula (ja, det säger alla tjejer här! "Schwedische Menner... Katastrof!") så torde han ju ha en hyfsad chans. Särskilt bland småstadsbrudar: "oooh, en kille som är UTLÄNNING, guuuu va ballt!"

Svar på tråden Vad är typiskt "svenskt" för dig?