• Ekonomiansvarig

Bonusbarns mamma

Min äldsta bonusdotter fyller snart 20 år, men hon bor fortfarande hemma hos sin mamma.
    Nu är min sambo bjuden dit på hennes 20-årsfest, men inte jag. Pga att mamman vägrar att träffa mig, kan tillägga att de har varit skilda i flera år, och jag var inte orsaken till det utan jag kom in i bilden efter skilsmässan. Bonusbarnen och jag kommer bra överens, och de kommer och går hos oss som dom vill. Hur skulle ni reagera i ett sånt läge?

• Svar på tråden Bonusbarns mamma
  • AnnanAnna

Jag tycker det är skittöntigt faktiskt. Kan inte du och pappan fira 20-åringen hemma hos er senare eller innan då? Så du också kan vara med.
    Hur känner din sambo? Vill han gå dit utan dig eller hur känner han?

Hade det varit hos oss så vet jag att min man hade tackat nej till en sådan inbjudan (liknande situationer har funnits här också) och det är jag tacksam över. Vi firar hans dotter hos oss och mamman hos sig. Det blir trevligast för alla parter, även barnet.

• nano

Det tycker jag är upp till dottern själv att bestämma, vill hon ha dig där så ska du få komma dit, dotterns dag och hon bestämmer det.

Jag ville en födelsedag ha alla mina "fyra föräldrar" på fika sammtidigt. Vi var hemme hos min pappa, jag var runt 18 år och det gick super. Och då ska sägas att mina förälder umgås inte sinemellena eller pratar med varandra mer än de "måste" (fast gör det bra).

Svar på tråden Bonusbarns mamma