• MammaJensen83

Ni som bor i USA - vad ger ni era bebisar för mat?

Våran tjej kommer att vara 6,5 månader när vi åker och vi ska vara borta i en månad - känner inte att jag har lust att släppa med en massa mat. V

Slänger iväg tråden på olika ställen men vad finns det för bra alternativ? Har kollat på EarthsBest men finns det något mer? Ammar inte heller utan kör med NAN (Nestlé) idag. (modersmjölksersättning)

Tack för alla svar.  

• Svar på tråden Ni som bor i USA - vad ger ni era bebisar för mat?
  • southernbelle

Jag gav min son Gerbers mat och earth best när han var i den åldern. Sen gav jag formula från similac (går att köpa på dom flesta affärerna.

• Hannaliten
    southernbelle skrev 2010-02-22 04:17:15 följande:
    Jag gav min son Gerbers mat och earth best när han var i den åldern. Sen gav jag formula från similac (går att köpa på dom flesta affärerna.
    Vi gav Gerber eller BeechNut till vår dotter. Vi gav Enfamil eller Parent's Choice formula.
  • Mealla

Jag anvande ocksa Earth's Best och Happy Belly grot, bada finns pa Whole Foods. Den formula vi gav var Nestle's Good Start, smakar snarlikt NAN. 

• rileysmom

Earth's Best, Beech Nut, eller Gerber Organic baby food.

Min son fick Target brand (Up&Up) ersättning som är likvärdig med Enfamil Lipil och Similac Advance, de 2 vanligaste ersättningsmärkena. 
  • rasajj

Ersattning gav vi Enfamil, och barnmaten gav vi Beach Nut, men oftast hemlagad eller mosad av var vanliga mat.
    Risgrot med lite fruktpure till frukost och kvallsmat.

'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
Svar på tråden Ni som bor i USA - vad ger ni era bebisar för mat?