Charper skrev 2010-02-13 18:18:20 följande:
Hej! Vi använde smala 1ml engångssprutor som vi fick på storkkliniken när vi var med några av våra kompisar som skulle inseminera där. Dessa sprutor använde vi sen flitigt (diskade dem) innan en kompis som jobbar som sjuksyrra i Norge kunde ordna nya. Vi höll på jättelänge med vårt inseminerande, först på 13 ägglossningen tog det sig, och då hade vi inseminerat 1-3ggr per ägglossning. Men det var helt klart värt det för nu har vi världens mest underbara pojk som imorgon fyller 9 månader. Hade vi gjort om det idag hade vi nog sett till att få mina äggledare spolade först för att underlätta det hela. Sen hade jag nog börjat testa med äggstickor tidigare, nu började vi samtidigt som vi började inseminera, vilket gjorde att vi inte hade nån koll alls på när ägglossningen var, och gjorde på så sätt av med massa stickor och stressade säkert upp oss i onödan. Jag började äta folsyretabletter först när jag väl var gravid, det hade jag också börjat med tidigare, samt fyllt på järndepån och vant mig av med snus och kaffe innan... När man väl är gravid så är det så mycket som händer i kroppen ändå utan att man ska ha nikotin och koffeinsug också....... Lycka till! Kram Jo förresten, apotekets clearbluestickor (äggtest) är superdyra, beställ billiga stickor från
testlagret.se istället och använd bara clearblue för att bekräfta när det billiga stickan väl visar + för ägglossning!
Vi gjorde vår första insemination i oktober, sen var det ett uppehåll till januari. Då körde vi 2 inseminationer när jag trodde att jag hade äl.
Nu i februari så har vi kört med 5 inseminationer varannan dag och jag hade äl i början där.
Köpte äl-tester och gravtest på testlagret.
När gravtestet är positivt så köper jag ett CL digitalt.
Ska ha mens runt den 23 typ. eller ska INTE ha menar jag :)
Hoppas verkligen att det går fortare än 13 månader..