• Sambada

När köpa bh till dottern

Min fråga är
    Köper ni bh till era döttrar som är 12 år och har fått bröst?
    Hon har typ samma stl som mej, det vill säga typ 70 B och hennes mamma anser att hon inte behöver bh ännu, hon är för liten.
    Flickan har pratat med mej om att hennes toppar är för små och spänner och trycker. När hon springer och idrottar gör det ont i brösten
    Sa då till henne att hon behövde en bra sport bh,
    Jag känner denna mamma vä så jag pratade med henne.

Jasså säger hon det har hon inte sagt åt mej om idrottandet.
    Men man kanske inte alltid pratar med sin mamma om allt sa jag.
    Nej det är ju sant, men JAG ANSER ATT HON INTE BEHÖVER DET ÄNNU!
    Hur kan hon anse något sådant? Finns det toppar som stödjer den stl?
    Man behöver väl inte köpa värsta spets grejen, det finns ju faktiskt helt vanliga bommulls bhar.

• Svar på tråden När köpa bh till dottern
  • Chocksynd

Jag är själv 12år och köpte bh till mig det här året, jag gick med min kompis till Lindex och köpte en 65a, sen tyckte min mamma att det var okej och så eftersom jag behövde en. Men när man själv känner för det och fyller ut en bh så tycker jag att det är okej

• AnnaSturesson
    Chocksynd skrev 2016-07-15 22:48:38 följande:

Jag är själv 12år och köpte bh till mig det här året, jag gick med min kompis till Lindex och köpte en 65a, sen tyckte min mamma att det var okej och så eftersom jag behövde en. Men när man själv känner för det och fyller ut en bh så tycker jag att det är okej

Klokt skrivet.

Börja med en toppen om hon inte har så stora bröst
  • Hi5

Låt henne slippa bh så länge det går. Det är en vanesak att brösten rör på sig. BH är ett påhitt för att hindra tuttarna från att röra sig och att synas för mycket.
    Jag önskar att alla slapp bära dem, och att det skulle anses helt normalt.
    Men jag klarar det inte, känns alldeles för naket, tyvärr.

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Jessica1983

Har hon så stora bröst som 70B så måste hon ju ha BH.
    Absolut minimum är sport-bh som hon kan ha på gympan och när hon idrottar.

Otroligt insnöad mamma den flickan verkar ha, Bra att du bryr dig!

• Hi5
    Jessica1983 skrev 2016-08-19 17:32:36 följande:

Har hon så stora bröst som 70B så måste hon ju ha BH.

Absolut minimum är sport-bh som hon kan ha på gympan och när hon idrottar.

Otroligt insnöad mamma den flickan verkar ha, Bra att du bryr dig!

70B är ju myggbett. Låt henne slippa för sjutton.
  • Jessica1983
    Hi5 skrev 2016-08-19 20:59:00 följande:

70B är ganska stora bröst speciellt om man är 12 och går utan BH.
  • Bertram

Jag fick min första bh när jag var 11 typ, då hade jag C-kupa. Har man bröst är man väl gammal nog för bh?

• Jessica1983
    Bertram skrev 2016-08-20 22:32:53 följande:

Jag fick min första bh när jag var 11 typ, då hade jag C-kupa. Har man bröst är man väl gammal nog för bh?

Ja exakt. C-kupa låster ganska stort när man är 11. Hur stora fick du sen?
  • Bertram
    Jessica1983 skrev 2016-08-20 22:44:41 följande:
    Ja exakt. C-kupa låster ganska stort när man är 11. Hur stora fick du sen?
    Dom stannade på c-kupa tills jag fick barn, medans jag ammade var de F-kupa, nu efter 2 barn är har jag D-kupa :) Tycker dom är lagom, c är ju inte stort?
  • MammatillNicole

Toppar kan man ju ha även innan man får bröst. Mina flickor har inte bröst än (8 och 10 år) men ibland vill de ha toppar under så att inte deras bröstvårtor syns för mycket.
    BH är ju självklart så fort man fyller ut den minsta storleken tycker jag

• 13hannah

Jag är själv tretton och har köpt en bh jag har så att jg fyller ut en 70-75a

• Hi5
    Jessica1983 skrev 2016-08-20 21:07:47 följande:
    70B är ganska stora bröst speciellt om man är 12 och går utan BH.
    Njäää, jag har själv knappt en handfull tutte, och har 65D.
  • festew

Fick min första BH i födelsedagspresent när jag fyllde tolv eftersom brösten börjat knoppa. Vanlig vit, A-kupa. Hade den i säkert tre år innan jag växte ur den. Det hela var väldigt odramatiskt och bra. Är glad att jag aldrig behövde be mina föräldrar om en BH utan att de fixade det själva utan tjafs.

Sport-BH fick jag ännu tidigare, innan jag ens hade några bröst. Mitt innebandylag hade nämligen så stora lagtröjor att publiken såg rakt ner i dem, haha, och det är ju känsligt i den åldern vare sig man har bröst eller inte så mamma sprang och köpte en bunt.

• festew
    Hi5 skrev 2016-08-19 20:59:00 följande:
    Haha what. Jag har själv 70B som vuxen och jag får ont i brösten när jag springer eller går i trappor eftersom det skumpar. Ungen säger dessutom själv att hon har ont, då får man väl lyssna på henne.
  • Jagvetintevadjagskaheta

Jag är 13 år nu och jag började använda bh ungefär i 12 års åldern. Jag hade också ungefär 70 b när jag började använda bh. Du kan ju fråga henne om hon vill ha en men om hon inte vill så behöver hon ju inte.Hjärta

• Jagvetintevadjagskaheta
    Bertram skrev 2016-08-21 09:29:08 följande:
    Dom stannade på c-kupa tills jag fick barn, medans jag ammade var de F-kupa, nu efter 2 barn är har jag D-kupa :) Tycker dom är lagom, c är ju inte stort?
    Ja det kan låta som ganska stort men det är det igentligen inte. Jag har B- kupa nu men jag kan ha C-kupa också för det beror du på vilken omkrets man har också.

• KCL

Min dotter fyller 12 i år och fick sina första bhar i vintras. Jag var lika gammal när jag började använda bh. Inte ovanligt att ha bh i den åldern.

• 16 Årig tjej

Jag var faktist 6 när ja fick min topp jag behövde den för ja hade börjat få sådär mini bröst???? Men när ja blev 9 så gick jag med min mamma o köpte en Riktig BH som var liksom bra med bomull o den kändes bra sen när ja blev 11 blev mina bröst stora för detta ålder o behövde A70 och nu e man 16 år gammal så ja tycker att föräldrat borde tänka om lite o tycka att det är normalt för man ska liksom nt köpa bh när mane 17 år o kanske har as stora bröst för att ba föräldrarna säger nej! :) förlåt för sent svar 2017 hahah

Svar på tråden När köpa bh till dottern