• rödtopp

Här hjälps vi åt med melodikrysset!

AV OCH MED ANDERS ELDEMAN

LÖRDAGAR 10:03

www.sr.se/melodikrysset

LYCKA TILL
    ALLA
    {#lang_emotions_laughing}KRYZZARE{#lang_emotions_laughing}

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-26 18:19
    Här skriver vi inte svaret på frågorna utan ger den som inte kan kluriga och roliga ledtrådar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-02 10:07
    melodikryssfabriken.se/
    gör ditt eget kryss eller lös kryss !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-31 10:35
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=723047
  • Svar på tråden Här hjälps vi åt med melodikrysset!
  • molly50

Krysset blev avklarat idag med. Lite mer klurigheter än vanligt idag,men inget som jag inte lyckades söka rätt på. Glad

Idag är det fint väder ute men kallt. Så jag håller mig nog inne idag och myser.
    Ikväll är det dags för Mello igen så då blir det lite tv-mys med familjen. Glad
    Har startat en mellotråd här för den som vill vara med och diskutera ikväll. Glad
    Hoppas vi ses där. Glad
    Annars ses vi nästa lördag här. Glad

Ha en trevlig helg! Glad

• molly50

Just det. Krysset börjar en timme tidigare nästa lördag. Alltså kl. 9. Gäller att ställa klockan då. Glad

• molly50

Krysset blev löst idag med,trots några klurigheter. Glad
    Tur att google finns. Glad

Idag blir det os på tv och till kvällen blir det mellomys med familjen. Glad
    Ute är det kallt så känner ingen lust att gå ut ändå. 

Ha en trevlig helg så ses vi nästa lördag! Glad Även då en timme tidigare,kl. 9. Glad

• molly50

Krysset blev löst idag med. Ett par små klurigheter,men annars inte så svårt. Glad

Idag är det vackert vinterväder men väldigt kallt. Så det blir att stanna inne och titta på OS på tv,och sen mellomys till kvällen. Glad

Ha en trevlig helg så ses vi nästa lördag! Glad

• molly50

Och där var krysset löst. Ett par små klurigheter,men annars inga större svårigheter. Glad

Idag är det lite gråtrist väder ute så det blir nog att titta på OS på tv idag.
    Och sen lite mellomys till kvällen. Glad

• molly50

Krysset blev löst idag med. Idag var det inga större svårigheter. Glad

Idag är det lite halvtrist väder ute så det blir nog att stanna inne och försöka kurera min förkylning som jag har dragit på mig.
    Titta på skidor på tv och sen mellomys till kvällen.
    Kanske tappa upp ett varmt bad. Glad

• molly50

Godmorgon! Glad Lyckades sova över idag,men får försöka lösa det sista med hjälp av snabbgenomgången. Glad

• molly50

Lyckades lösa krysset trots allt. Tur det går att gå tillbaka och lyssna på webben. Och att det inte var några stora svårigheter idag. Glad

Idag är det gråtrist väder ute så det blir nog att stanna inne och titta på skidor på tv. Glad
    Och sen lite familjemys till mellofinalen ikväll. Glad
    Kanske att jag tar mig ut en sväng och plockar ner lite julbelysning som har blivit kvar ute.  Det är trots allt inte så kallt ändå. Glad

Svar på tråden Här hjälps vi åt med melodikrysset!