Mitt bonusbarn tror att hon måste tävla om hennes pappas uppmärksamhet
Min 4åriga bonusdotter suger musten ur mig när hon är här. I början trodde jag att det beroedde på att "jag inte är van med barn" som jag tyckte att hon var otroligt påträngande, energisk och alla ord där emellan, och att det skulle bli bättre med tiden när hon vant sig med att pappa hade en ny och att hon lärt sig att vi inte behöver "tävla" om hans uppmärksamhet.
När vi är själv hemma, hon och jag, är det inga problem, då sitter hon och ritar, är med och lagar mat och vi hittar på saker tillsammans, och hennes pappa vittnar om att det är likadant när de är själva.
Problemen kommer när vi båda två är hemma samtidigt, hon tävlar fortfarande om hans uppmärksamhet med mig. Han får inte prata med mig, jag får inte prata med honom, hon skriker, sura och gråter om vartannat i ett. Enda gången hon är nöjd är om han leker med henne, rita målar vad som helst och jag är i ett annat rum. Ju mer vi ger, detso mer ska hon ha.
Hon har även problem med att dela med sig när vi har andra barn på besök, alla saker är HENNES, och ingen får röra dem. Här i helgen gick det så långt att hon puttade min vänninans 2 åriga son, när han kramades med SIN mamma, för att hon skulle ha hennes uppmärksamhet också! Hon har även svårt att just leka. Att klä av och på dockorna är okej, men att leka med dem, det vägrar hon.
Att köra tåget runt på en tågbana, är bara roligt om hennes pappa sitter och tittar på. Vi får inte kramas, inte prata med varandra, ingenting.
Jag vet inte, men jag tycker inte att det är ett normalt beteende och vet inte riktigt hur jag ska tackla det hela. Och sen jag blev gravid har jag inte riktigt ork över heller. Det går oftast bra fram till på söndagen, då bryter jag ihop och dagen slutar oftas med att efter att min man skjutsat barnet till hennes mor och han åkt och jobbat sitter jag och störtgrinar....