• Jenny1

När flytta ihop?

Ni som har barn sen tidigare - hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Tog det längre eller kortare tid för er med distansförhållande?

• Svar på tråden När flytta ihop?
  • Gilsa

Hej!

Tre år. Trots distans. Endast för barnens skull.

/Gilsa

• Jenny1
    Gilsa skrev 2010-02-15 17:21:56 följande:
    Hej!Tre år. Trots distans. Endast för barnens skull./Gilsa
    Tre år?! Så länge? Jag som hade tänkt mig till nästa sommar kanske... då har det gått drygt 1,5 år.
  • La Lola

11 mån.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Jenny1
    La Lola skrev 2010-02-16 08:11:48 följande:
    11 mån.
    Bodde ni i samma stad då? Har det funkat bra med barnen?
  • La Lola
    Jenny1 skrev 2010-02-16 08:20:35 följande:
    Bodde ni i samma stad då? Har det funkat bra med barnen?
    Ja, vi bodde nån mil från varann.
    Dock var det bara jag som hade barn.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • TanjaS

Vi flyttade ihop då vi vänta gemensamt barn. Då hade vi varit ihop i 2,5 år. Jag offrade mig och flyttade 8 mil för att han har gemensam vårdnad om sina två tidigare barn, med heltid på pojken och varannan vecka på flickan. Hade de inte varit för graviditeten hade jag fortfarande inte flyttat ihop med honom. Och nu efteråt kan jag ångra mig bittert ibland då jag fått offra bort väldigt många saker ur mitt liv för deras skull...

• Jenny1
    TanjaS skrev 2010-02-22 20:26:19 följande:
    Vi flyttade ihop då vi vänta gemensamt barn. Då hade vi varit ihop i 2,5 år. Jag offrade mig och flyttade 8 mil för att han har gemensam vårdnad om sina två tidigare barn, med heltid på pojken och varannan vecka på flickan. Hade de inte varit för graviditeten hade jag fortfarande inte flyttat ihop med honom. Och nu efteråt kan jag ångra mig bittert ibland då jag fått offra bort väldigt många saker ur mitt liv för deras skull...
    Ok, det låter inte som det ultimata förhållandet? Vad är det du känner att du fått offra?
  • tea1982

Vi flyttade ihop när det började kännas rätt, speciellt för min del som aldrig dejtat en man med barn förut och fick ställa om mig på att bli även bonusförälder på helgerna. Lyckligtvis lekte alltid barnen fint ihop så vi hade aldrig det som något hinder, och alla har alltid gillat varandra.. så för oss tog det "bara" 1,5 år innan vi flyttade ihop, kan tänka mig att om det är lite strul så kanske det tar längre tid... Man ska inte stressa in i något, är min åsikt..

• TanjaS
    Jenny1 skrev 2010-02-23 08:31:24 följande:
    Ok, det låter inte som det ultimata förhållandet? Vad är det du känner att du fått offra?
    Mina vänner, Min hemvist, Min egentid, körsång. Ja praktiskt taget de jag allt en gång var. Man måste hela tiden anpassa sig efter bonusbarnen då de gäller mat, levnadssätt etc. Vi är ALDRIG barnfria. Då prata jag inte om vår gemensamma son utan att mamman tar aldrig hand om min bonusson. Detta är nog ett av de mest osocialaste ställe jag någonsin varit på. Här umgås man bara med folk som man känt sen urminnestider. Det är assvårt att få vänner här. Jag har bott på många ställen men aldrig en stad som denna :0/
    Träffa man folk som känner min karl sen innan så blir de "JAHA DU ÄR R NYA?" Fast vi nu varit ihop i 4 år. Bruka numera kontra med. Nya och nya men jag är M ex (min fd) och R fd blivande fru (min fd. fd)

Bor i och för sig bara 8 mil ifrån den gamla orten men det går jättedåligt med lokaltrafik emellan, jag har inget körkort.

Fortsätter de så här blir jag nog särbo igen. Vår gemensamma son följer med mig har vi sagt.

Hade jag vetat innan att jag hade fått offra bort så mycket hade jag aldrig valt detta....  Man ska inte offra bort sig själv i och med bonusbarn...
Svar på tråden När flytta ihop?