• Ossie

tips om cd-skivor med korta berättelser för 2-åring?

behöver ett par tips om cd-skivor med korta berättelser för en 2-åring!

Han älskar att lyssna när vi läser högt ur bok och han lyssnar även gärna på berättelser på CD-spelaren. Men vi har inte så mycket att välja på, därför skulle det vara roligt med lite tips här

• Svar på tråden tips om cd-skivor med korta berättelser för 2-åring?
  • Stårschan

Gå till ditt bibliotek och låna hem ett gäng sagoskivor! De har massor, och personalen brukar vara väldigt hjälpsam.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Ossie

måste nog tillägga att jag inte bor i Sverige - det skulle jag ha skrivit från början - därför har jag lite svårt att få tag i CD-skivor o böcker på svenska

• Stårschan

Aha! Mamma Mu brukar vara populär. Korta berättelser med sånger till. Hyfsat roligt även för vuxna. Alfons Åberg, Totte och Malin och Emma-böckerna är ju också omtyckta bland barn. Åtminstone Alfons finns som ljudbok.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • pigglet

Finns en fin serie som heter "sagor för små barn", om jag kommer ihåg rätt. Bilderböcker inlästa på skiva, ca 4-5 stycken/skiva.
    Jag tror att det finns i alla fall 6-7 skivor i serien?

Skivorna med "svingelskogen" är bra. Musikal-stuk, så det är mycket svängig musik inbakat i berättelsen.

Snart kanske "lillebror"-skivorna kan passa? Kapitelböcker för små barn, kanske från 3-4 år, beroende på hur barnet är.

Svar på tråden tips om cd-skivor med korta berättelser för 2-åring?