Transsexuell 'FTM' med lite funderingar...
Hej!Måste börja med att säga att jag inte varit inne på famileliv på EVIGHETER. Har bytt email sen dess och totalt glömt bort mitt gamla nick så jag bestämde mig för att skaffa ett nytt account.
Det är så många tankar i mitt huvud just nu så jag känner att om jag inte skriver ner dem så kommer jag att explodera! Det här är så nytt för mig. Men ändå är det inte det.
Jag är en kille.
På något sätt har jag alltid vetat detta. Men jag antar att jag har tillbringat de senaste 22 åren i självförnekelse. Eller något sånt. Men ändå har jag liksom inte förnekat det. Redan innan jag var 10 år tappade jag räkningen över hur många gånger som jag önskat att jag var en kille. Men jag har liksom aldrig haft modet att göra något åt saken. Förrens nu. Eller, egenliten förra vintern. Det var då som jag helt plötsligt vaknade upp en dag och visste. Efter det har jag spenderat otaliga timmar framför datorn, sökt efter information och framförallt har jag tänkt. Jag har tänk, tänkt och tänkt lite till. Hur kommer detta påverka mig, min kropp, min familj och resten av alla människor runt om mig? Kommer jag att bli accepterad för den jag är?
Men nu så har jag bestämt mig. Jag ska kontakta den psykiatriska mottagningen och be om hjälp med att få starta en könsbytesutredning. Jag är väl medveten om hur mycket tid det kommer ta innan något händer. Men tanken på att jag snart kommer ta ett steg i rätt riktning får mig att känna mig... inte hel, men mindre splittrad.
Det som jag är mest orolig för är egentligen inte hur min familj kommer att reagera. Vi är redan en "HB" familj då en av mina föräldrar är homosexuell och jag kom ut som bisexuell för ett år sen. "T" kommer inte bli något problem för dom. Det som håller mina tankar upptagna mest är hur mitt barn, 3 år kommer att hantera det. H*n är fortfarande ung, men det finns äldre barn på dagis som kanske säger saker. Och deras föräldrar...? Alla människor är inte lika öppna för 'annorlunda' människor som vi är.
Finns det någon därute som kan ge mig tips och stöd över hur jag ska göra med den här situationen? Först och främst måste jag ju självklart söka hjälp och boka en tid. Men när ska jag 'komma ut'? Som sagt så tvivlar jag inte alls på att familjen kommer att acceptera det, men är det bättre att vänta tills jag fått en diagnos och blivit godkänd för hormoner? Tala om för familjen nu och personal när det börjar hända saker? Kommer jag att klara av att hålla det här inom mig i minst ett år till isåfall? Jag vill bara gå ut och skrika till världen vem jag är och påbörja mitt riktiga liv så snart som möjligt! Men den som väntar på nåt gott...? Är totalt uppslukad av det här nu och kan knappt tänka på något annat!
Skrev mest det här för att skriva av mig lite. Men ni får gärna skriva och ge mig tips!