• Jess87

Får det verkligen gå till såhär? :s

För att göra en väldigt lång historia kort:
    Pappan till mitt barn lämnade oss när hon var en månad. Hon är nu snart 8 månader.
    Han har gett mig ca 900 kr på 7 månder. För han har "inte råd", säger han. Men när det handlar om att köpa grejer till bilen, festa osv, då finns det pengar.

Fick nyligen hans föräldra dagar MEN nu hotar han med att om jag går och begär föräldrapenning, så tar han tillbaka dagarna direkt. Så jag ringde försäkringskassan och frågade, och tydligen kan han bara ringa och säga att han vill ha tillbaka dem, så får han det, utan min underskrift eller nånting.

Det är ju så jävla snett, så vad gör man? :s

• Svar på tråden Får det verkligen gå till såhär? :s
  • Jessilicious

Räkna inte med dem dagarna kanske? Utifall att det skulle skita sig.. Om ni har delad vårdnad så har du ju rätt till dagarna. Men du kan ju ta ut dagar utan att underätta honom om det? Du vet väll också om att du har rätt till underhållsbidrag om pappan inte bor hos er? 

Hm..
    Lycka till iaf :)
  • Tryfflan

Har ni gemensam vårdnad? Har du ensam vårdnad så tillfaller ju dagarna dig automatiskt.

Du bör väl också ansöka om underhållsbidrag hos FK. Du får då 1273:- i månaden. Informerades du inte om det?

• Jess87

Vi har gemensam vårdnad, det är ju det som är det värsta. Så han skrev över 180 dagar till mig. Och det är dom dagarna han hotar med att ta tillbaka om jag ansöker om underhåll. Så då står jag utan dagar, Och med ett barn på 8 månader..

Så jag har ju rätt till udnerhåll, men då blir jag av med dagarna istället :s

Svar på tråden Får det verkligen gå till såhär? :s