• lavli

Hur kännde du/ni er?

Hej.
    Jag är snart 21 år och fick min diagnos i dag.
    Jag känner mig helt knäckt.
    Vet att det finns hjälp att få och vi har fått tid hos en barnmorska.
    Men det känns inte alls bra just nu.
    Är det någon som vill dela med sig så jag slipper känna mig så ensam?

Kram på er

• Svar på tråden Hur kännde du/ni er?
  • rims

hejsan. ja är 22 och fick min diagnos för kanske 2 v sen. Idag skulle ja ha min första mens efter diagnosen, men har inte fått någon. så ja antar att menscykeln håller på att f*cka upp sej.

När ja fick veta blev ja med lite knäckt. ja ville hem och försöka få barn direkt även att vi kommit överense om att vi ska vänta. Men de känns som någon röst innuti en säger " du kommer inte kunna f barn"  Som du söger så finns det hjälp att få vilket är bra för oss som har svårt att bli gravida.
    Jag har försökt att inte tänka på min pco men den kommer alltid upp med tjejkompisar på fyllan så den ligger och gror i bakhuvudet tror ja. 

Undrar du något så är de bara att fråga. Vi finns ju här för varandra:D

• lavli

Har du fått tid hos barnmorska?
    Ska du få mer hjälp?

• rims

min läkare vill inte sätta mej på p-piller. (som gör att ja kan få ägglossning om ja fattat rätt) för ja ska in på en magnetröntgen för j har mjölk i brösten. ja blanerar inte barn än så vi ska inte till någon barnmorska

• lavli

okej..
    jag har börjat fundera på om det är rätt tid att skaffa barn just nu men så känner jag oxå att det kan bli svårt så det är lika bra att börja direkt.
    för det kan ju ta allt från 1 månad till flera år.
    så jag tror vi kommer köra direkt.

• Puchiko

Jag fick min diagnos igår och jag är bara lättad att jag får ett svar på varför jag inte haft mens på 3 månader. Fick börja behandling direkt med medicin och det är jag tacksam för. Vill ju ha ett gryn så snabbt som det går

Hoppas det går bra hos bm.

Svar på tråden Hur kännde du/ni er?