• reserverad

Om jag MÅSTE äta godis vad ska jag ta?

Jag har inga problem med vikten men jag bör inte gå upp. Om jag får världens sug efter något gott och måste ha något vad ska jag äta i så fall? Vad är "nyttigast" när det gäller, glass, godis och chips? Vilket godis är bättre än något annat? Jag älskar choklad men det är nog inte så nyttigt.

• Svar på tråden Om jag MÅSTE äta godis vad ska jag ta?
  • reserverad

Mörk choklad är bläää.

Jag tänker främst på hälsan och för att kunna gå ner lite i vikt eller definitivt inte gå upp i varje fall. Jag tror inte på att aldrig unna sig något gott utan jag vill ha något som är gott men inte ger 2000000 kalorier på några bitar.

• challe 1

skumbananer är väl "det bästa" godiset med minst kalorier?

• Kiltis

En halv påse bilar eller popcorn poppade med lite smör eller olja

• Joico

Jag säger att jag får äta det jag är sugen på, sålänge jag gör det kontrollerat. Dvs. typ en gång i veckan och inte flera kilo Sen om jag äter gräddtårta, lösgodis, marängswish spelar ingen roll - jag tar det jag är sugen på, men i rimliga mängder.

• Euforia

Sorbet är rätt bra. Betydligt färre kalorier än vanlig glass och defintivt färre än godis och chips.

• totten86

ja har fått sånt sug efter chips å choklad helt sjuk

• Kabojhatt

När jag blir sjukt sugen på choklad hjälper det faktiskt att göra en kopp varm choklad. Man behöver ju inte vräka i socker.

• Shaun the sheep

Naturgodis, tycker jag. Min favorit är chokladövertäckta nötter. Men man behöver ju liksom inte köpa ett halvt kilo och äta upp allt. Man får ställa om sig, och inse att man får äta lite grann, men inte mycket mer.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • SpecialK

På viktväktarna sa de att skumgodis (såsom skumbananer som många redan nämnt tex) och saltlakrits är det minst farliga..

• Trill
    reserverad skrev 2010-02-17 02:05:17 följande:
    Om jag får världens sug efter något gott och måste ha något vad ska jag äta i så fall?
    Då äter du det du får sug efter men i måttlig mängd.

Börjar man neka sig själv det man har sug efter, slutar det oftast med att man köper massor och frossar mer än om man fakiskt tillåtit sig äta det i normala mängder från början.
  • piluttan1

Min favorit är naturgodis. Nötter är ju visserligen kaloririkt men det är ju bra kalorier. Så nötter täckta med mörk choklad eller yoghurt.
    Sorbet som någon redan skrivit, eller lite vaniljglass.
    Har hört någonstans att vinegum ska vara bland det minst "farliga" godiset..
    Sen tycker jag det är jättegott att köpa dip, blanda i gräddfil som vanligt, men dippa morot och gurkstavar istället.

• Isabellan

Skumgodis är det "nyttigaste" godiset. Och naturgodis, egen poppade popcorn och glass (eller fryst kvarg, mycket nyttigt) är mycket bättre än tex chips och godis, men i måttliga mängder. Grönsaksdipp tycker jag också är riktigt gott! Eller frukt och smält choklad. Och som någon Anna sa, varm choklad brukar funka när man är sugen på choklad!

Svar på tråden Om jag MÅSTE äta godis vad ska jag ta?