• Mamma1988

Hur vet man om att barnets umgängesförälder inte slår eller är elak mot barnet?

Hur vet man om att barnets umgängesförälder inte slår eller är elak mot barnet? Ska man köpa små mini kameror och sätta fast på barnet? Hur vet man om att barnet får mat och sova när den vill?
    Jag älskar mitt barn överallt och jag vet att barnet har rätt till båda föräldrarna. Men dessa frågor måste väl gå i nästan alla ensamståendes (dom som blivit misshandlade iallafall) huvud när dom är tvungna att lämna ifrån sig sitt/sina barn och speciellt mot sin egna vilja.
    Har precis haft en sömnlös natt precis som alltid när sonen ska träffa sin pappa. Ligger bara och gråter, vill ju inte lämna ifrån mig min son även om jag vet att jag måste! Jag vill inte, vill inte lämna honom.
    Hur ska jag veta att han inte gör något elakt mot min lilla prins? Han kunde misshandla mig så vem har sagt att han inte kan gå på sin son? Det gäller bara några timmar, jag vet men på dom timmarna kan de hända mycket.
    Tänk om livet varit enkelt ibland.
    Har tänkt flera gånger sedan min lilla baby kom att jag kanske borde gå tillbaka till helvetet bara för att se om han gör något mot min son. Sedan anmäla honom för alla skador som jag får under tiden. Då kanske familjerätten och polisen tar mig på allvar! Dom har aldrig gjort det än i alla fall. Så länge man inte har några bevis så kan dom inget göra.
    Sonen har precis åkt iväg med sin pappa och själv sitter man och gråter precis som vanligt. Jag hatar att jag måste lämna ifrån min son.
    De finns ingen som fattar hur jag har de varje gång sonen åker. Alla säger att hans pappa aldrig skulle vara elak men vem säger att han inte skulle kunna vara de? Så jag känner att jag inte orkar prata med dom, får bara dåliga svar av dom sen känner jag att jag inte ska berätta allt för dom då dom kanske tycker de e jobbigt att höra. Att jag bara pratar om mig själv.
    Nu har dom bara varit borta i 18minuter och jag hatar de redan..
    Bara ca 6½timmar kvar tills jag får hem min älskling!
    Och då vet jag att jag får en trött, hungrig, arg, ledsen bebis.
    Bebis kanske han inte är då han är nästan 15månader.
    Försöka att träffa folk när han är hos sin pappa känns bara jobbigt, vill bara gråta hela tiden. 

Jag säger till alla som lever i samma helvete som jag gjorde en gång i tiden, ta kort, bevis, anmäl, LÄMNA HONOM!!
    Ville bara skriva av mig, har någon tips eller liknande så får ni gärna skriva!

• Svar på tråden Hur vet man om att barnets umgängesförälder inte slår eller är elak mot barnet?
  • Tow2Mater

Oj, vad jobbigt du har det. Innan de kan prata och själva säga till om nåt är fel är det inte lätt.... har du någon kontakt, eller skulle du kunna kontakta (om du tror de kunde bidra med insikt och kanske förstå din oro), barnets farmor/farfar och prata med dem om vad de tror om situationen?

• Mamma1988
    Tow2Mater skrev 2010-02-17 18:32:31 följande:
    Oj, vad jobbigt du har det. Innan de kan prata och själva säga till om nåt är fel är det inte lätt.... har du någon kontakt, eller skulle du kunna kontakta (om du tror de kunde bidra med insikt och kanske förstå din oro), barnets farmor/farfar och prata med dem om vad de tror om situationen?
    Tack för ditt svar!
    Ja de e lite jobbigt när dom inte kan prata själv och säga hur de är..
    Prata med farmor eller farfar om detta går inte då dom aldrig tror något illa om sin son. Dom trodde inte mig ens när jag kom blåslagen till dom och sa att de va pappan.. De hade jag hittat på, de kunde ju inte vara pappa.. Därför går de icke..
  • Tow2Mater

Jag misstänker det ofta är så att farföräldrar vägrar inse sanningen om sina barn.... Vet inte vad annat du kan göra. Lägga det i Guds händer, kanske. Att bebisen är trött eller hundrig dör den ju inte av om vi nu ska se det krasst. Om du ser minsta skråma annars, ta foton på en gång och spar dem. Hoppas de inte behövs, men vet inte vad annat du kan göra... mer än att vänta tills pojken kan prata och berätta, se till att du ger honom orden han kan använda, typ "slå", "hungrig", "trött", etc. Finns det nån annan i pappans bekantskapskrets du kan kontakta med din oro...? Misstänker du redan skulle ha gjort det om det var så....

• I love Liv

Stackars dig. Har själv också blivit misshandlad och lämnat och väntar nu på att bli kallad till tingsrätten för pappan begär umgänge. Är livrädd för vad han ska göra då han är allvarligt störd. Det är så fruktansvärt när man vet vad de är kapabla till och så ska man lämna bort det käraste man har. Ibland känns det verkligen inte som att samhället är på barnens sida i de här frågorna.

• Niicol3e

jag känner precis som du. senaste gången jag blev misshandlad var på neonatalen när sonen var 3 veckor gammal.

nu 2 år sedan så gråter jag varje gång han ska till sin pappa och gjort i 1 års tid :(
    vet ju inte alls vad han gör med honom.
    ibland får jag hem en vrål hungrig bebis som har skrikit sedan han åkte där i från, ibland får jag hem en bebis som inte "velat" sova.
    frågan är vad man ska tro när det gäller något sådant ?

hans pappa misshandlade mig varje dag i åtta månader. och säger det samma.
    kunde han misshandla mig som han älskade, varför skulle han då inte kunna gå på sonen om han nu är en trotsålder och absolut inte gör vad man säger till honom ?
    vet att våran kontaktperson hämtat sonen en eller två gången hemma hos pappa för att pappan och extra mamma varit irriterande på sonen för att sonen vägra sova, vägra äta, vägrade leka, vägrade allt. dom tyckte han var jobbig! hur ska man ta det ?

det jagvill komma fram till så vet jag precis hur du känner varje gång han ska till sin pappa.
    och det där med att prata med farföräldrarna skulle inte heller funka här.
    farmor umgås med den andra exet som pappan nu har lämnmat som är gravid i 7 månaden.
    men mig och sonen skiter hon i!  så ja vad gör man ?
    försöker ser glad ut och bara gör som det är bestämt :(

• I love Liv

Niicol3e - Usch din stackare. Det är så hemskt att läsa hur du har det. Vi verkar vara ganska många som lider av det här. Jag är journalist och funderar på att skriva en reportagebok i ämnet när jag har tagit mig igenom allt.

• Mamma1988
    I love Liv skrev 2010-03-11 21:40:58 följande:
    Stackars dig. Har själv också blivit misshandlad och lämnat och väntar nu på att bli kallad till tingsrätten för pappan begär umgänge. Är livrädd för vad han ska göra då han är allvarligt störd. Det är så fruktansvärt när man vet vad de är kapabla till och så ska man lämna bort det käraste man har. Ibland känns det verkligen inte som att samhället är på barnens sida i de här frågorna.
    STÅ PÅ DIG!!!!!!
    Mmm de e skit jobbigt, stå på dig om att du vill att någon ska vara med när han och erat barn ska ha ett umgänge, jag försökte göra de men som jag inte hade några bevis så sket de sig.. Ja du om samhället vill barnens bästa har ja frågat mig många gånger, eller om dom bara vill göra de lätt för sig..
    LYCKA TILL!!
  • Mamma1988
    Niicol3e skrev 2010-03-12 22:54:00 följande:
    jag känner precis som du. senaste gången jag blev misshandlad var på neonatalen när sonen var 3 veckor gammal.nu 2 år sedan så gråter jag varje gång han ska till sin pappa och gjort i 1 års tid :( vet ju inte alls vad han gör med honom.ibland får jag hem en vrål hungrig bebis som har skrikit sedan han åkte där i från, ibland får jag hem en bebis som inte "velat" sova.frågan är vad man ska tro när det gäller något sådant ? hans pappa misshandlade mig varje dag i åtta månader. och säger det samma.kunde han misshandla mig som han älskade, varför skulle han då inte kunna gå på sonen om han nu är en trotsålder och absolut inte gör vad man säger till honom ? vet att våran kontaktperson hämtat sonen en eller två gången hemma hos pappa för att pappan och extra mamma varit irriterande på sonen för att sonen vägra sova, vägra äta, vägrade leka, vägrade allt. dom tyckte han var jobbig! hur ska man ta det ? det jagvill komma fram till så vet jag precis hur du känner varje gång han ska till sin pappa.och det där med att prata med farföräldrarna skulle inte heller funka här.farmor umgås med den andra exet som pappan nu har lämnmat som är gravid i 7 månaden.men mig och sonen skiter hon i!  så ja vad gör man ? försöker ser glad ut och bara gör som det är bestämt :(
    Fyfan, märkte dom på neo de då?
    De e precis som här, fast hans pappa har bara haft honom själv ca 5gånger.
    vrål hungrig är sonen nästan alltid, min son får inte sova hos sin pappa ens så när han kommer hem så hinner vi äta lite och sen åker han i säng direkt vid 18 istället för 19,30. Vet att dom klarar sig utan mat och så men fan dom måste ju får äta och sova på sina tider tycker jag iallafall.
    Va glad för att ni har en kontaktperson, jag fick ingen, dom trodde inte på mig som jag inte kunde bevisa att han varit elak mot mig.
    Fan va jobbigt att farföräldrarna bara skiter i dig! Men ensam e starkast!
  • Mamma1988
    I love Liv skrev 2010-03-13 16:37:18 följande:
    Niicol3e - Usch din stackare. Det är så hemskt att läsa hur du har det. Vi verkar vara ganska många som lider av det här. Jag är journalist och funderar på att skriva en reportagebok i ämnet när jag har tagit mig igenom allt.
    Låter som en bra ide så alla får reda på vilka svin de finns där ute!
  • Niicol3e

absolut, nu är lite sent att skriva för det var ganska länge..

thilian slutade träffa sin pappa i mars 10 för vissa anledningar och 15 december var vi i rätten och han fick igenom umgänge. och nu den 12 januari ska han få börja träffa honom igen, jag bara väntar att det ska hända något. rädlsan är fortfarande kvart och ännu mre. för i maj 10 så fick sonens pappa för sig att mordhota mig, och polisen tar inte det på allvar och ingen jävla rättegång ännu..!! :'(  i hate it, men vad i helvete ska man göra ?

Svar på tråden Hur vet man om att barnets umgängesförälder inte slår eller är elak mot barnet?